نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

ماسک صورت چای سبز چه خواصی دارد؟ نحوه ساخت ماسک

ماسک چای سبز روی صورت زن

هزاران ساله که از چای سبز برای اهداف دارویی در نقاط مختلف جهان استفاده میشه. خواص چای سبز بسیار زیاده از بهبود عملکرد مغز تا افزایش چربی سوزی و کمک به کاهش وزن رو شامل میشه؛ اما خواص مفید چای سبز تنها به بهبود ذهن و بدن منتهی نمی شه. چای سبز می تونه برای پوست هم مفید باشه. به همین دلیل از عصاره این گیاه در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده میشه.

فواید و خواصی که چای سبز برای پوست شما داره

چای سبز دارای طیف گسترده ای از خواص درمانیه، که می تونه به طرق مختلف برای پوست شما مفید باشه. برخی از مهمترین مزایا شامل موارد زیر میشه.

در برابر سرطان از پوست شما محافظت می کنه

چای سبز حاوی پلی فنول ها و شش نوع مختلف کاتچین هست، که اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) و اپی کاتچین گالات (ECG) بیشترین قدرت رو دارن. این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی هستن.

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستن که توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن رو دارن. رادیکال‌های آزاد ترکیباتی هستن که اگر سطحتشون بیش از حد بالا بره، می تونن به بدن، سلامت و پوست شما آسیب برسونن. آنها باعث آسیب سلولی می شن و با بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان مرتبط هستن.

بر اساس یک مطالعه در سال 2010، قدرت آنتی اکسیدانی EGCG می تونه به ترمیم آسیب DNA ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید کمک کنه. این خاصیت می تونه از شما در برابر سرطان پوست غیر ملانوما محافظت کنه.

با پیری زودرس مبارزه می کنه

مطالعه ای در سال 2003 نشان داد، که آنتی اکسیدان EGCG که در چای سبز به وفور یافت میشه، توانایی جوان سازی سلول های در حال مرگ پوست رو داره. با محافظت و ترمیم سلول های شما، این آنتی اکسیدان می تونه با علائم پیری مبارزه کنه و پوست کدر سالم تر به نظر بیاد.

ویتامین های موجود در چای سبز، به ویژه ویتامین B-2 می تونه پوست شما رو جوان تر نگه داره. ویتامین B-2 توانایی حفظ سطح کلاژن رو داره، که می تونه استحکام پوست شما رو بیشتر کنه.

کاهش قرمزی پوست و التیام پوست تحریک شده

چای سبز دارای خواص ضد التهابی هست. این خاصیت به دلیل محتوای بالای پلی فنل چای اتفاق میوفته. خواص ضد التهابی چای سبز به کاهش تحریک پوست، قرمزی و تورم پوست کمک می کنه. استفاده از چای سبز روی پوست، بریدگی های جزئی و آفتاب سوختگی رو هم تسکین میده.
با توجه به خواص ضد التهابی این چای، مطالعاتی از منابع معتبر دریافتن، استفاده از چای سبز به صورت موضعی روی پوست یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری های پوستی به حساب میاد. می تونه تحریک و خارش ناشی از پسوریازیس، درماتیت و روزاسه رو تسکین بده و همچنین ممکنه برای درمان کلوئید مفید باشه.

درمان جوش

خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی موجود در چای سبز ممکنه این چای رو به درمانی موثر برای آکنه و پوست چرب تبدیل کنه.

بر اساس تحقیقات منابع معتبر، پلی فنول های موجود در چای سبز، هنگامی که روی پوست قرار می گیرن، به کاهش ترشح سبوم کمک می کنن. سبوم باعث ایجاد جوش میشه. پلی فنول های موجود در چای سبز همچنین توانایی مبارزه با عفونت رو با آسیب رسوندن به غشاهای باکتریایی دارن. به این معنی که چای سبز می تونه ابزار مفیدی برای کنترل رشد باکتری ها باشه، که این رشد باکتری ها باعث ایجاد آکنه میشه.
برای اطلاع بیشتر درباره نحوه عملکرد چای سبز برای درمان جوش و نحوه استفاده از چای سبز برای درمان جوش به مقاله درمان جوش و آکنه صورت با چای سبز در بلاگ سایت مراجعه کنید.

مرطوب کردن پوست

چای سبز حاوی چندین ویتامین از جمله ویتامین E هست، که در تغذیه و آبرسانی پوست شناخته شده هستن. در یک مطالعه با منبع معتبر، افراد شرکت کننده به صورت آزمایشی عصاره چای سبز رو به مدت 15 و 30 روز روی ساعد خود مالیدن. در پایان مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدن، که این چای رطوبت پوست رو افزایش داده و زبری پوست رو کاهش داده.

برای تهیه ماسک صورت چای سبز به چه چیزهایی نیاز دارید؟

مخلوط کردن ماسک صورت چای سبز راحته. به احتمال زیاد، شما در حال حاضر بسیاری از مواد و اقلام ضروری رو در آشپزخانه دارید.
برای شروع به موارد زیر نیاز دارید:
• چای سبز 1 قاشق غذاخوری
• جوش شیرین 1 قاشق غذاخوری
• عسل طبیعی 1 قاشق غذاخوری
• آب (اختیاری)
• یک کاسه برای مخلوط کردن مواد
• یک پیمانه برای اندازه گیری

چای سبز ایرانی یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه ماسک چای سبز به حساب میاد؛ چون نه رنگ غیر طبیعی و شیمیایی داره، نه برای پرورشش از آفتکش و کود شیمیایی استفاده شده. برای خرید چای سبز ایرانی به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید.

طرز تهیه ماسک صورت چای سبز

زمانی که تمام موارد مورد نیاز رو تهیه کردید، مراحل زیر رو انجام بدید:
یک فنجان چای سبز دم کنید، اجازه بدید برگ ها حدود یک ساعت خیس بخورن. بذارید چای خنک بشه و بعد برگ های رو از داخل قوری خارج کنید.
برگ ها رو در یک کاسه مخلوط کنید (یا با هاون له کنید) و جوش شیرین و عسل رو بهش اضافه کنید تا خمیری ایجاد بشه. اگه مخلوط غلظت زیادی داره، چند قطره آب اضافه کنید.
برای کمک به نفوذ ماسک به منافذ پوست، قبل از استفاده صورت رو تمیز کنید.
هنگامی که صورت شما تمیز شد، ماسک رو به طور یکنواخت روی صورت بمالید و به آرامی ماساژ بدید تا سلول های مرده پوست و آلودگی از منافذ پوس شما پاک بشه.
ماسک رو به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بذارید و سپس با آب گرم بشورید.
برای بهترین نتیجه، می تونید یک تا سه بار در هفته از ماسک استفاده کنید.
می تونید از انواع دیگه ماسک هم استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر از انواع ماسک صورت چای سبز به مقاله 10 نوع ماسک چای سبز برای انواع پوست در بلاگ سایت مراجعه کنید.

در فروشگاه دنبال چه ماسک صورت چای سبزی باشیم؟

بهترین روش برای استفاده از ماسک صورت چای سبز روش خانگی به حساب میاد، چون مطمعنید از بهترین مواد استفاده می کنید؛ ولی اگه اصرار دارید ماسک صورت آماده بخرید، به این موارد توجه کنید. ماسک های مختلف دارای انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده هستن. هنگام خرید ماسک صورت چای سبز از قبل، سعی کنید ماسکی رو انتخاب کنید که:

• ایمن برای انواع پوست باشه
• حاوی 100% چای سبز باشه
• فاقد رنگ، عطر و پارابن باشه

عوارض ماسک چای سبز

افرادی که از چای سبز به صورت موضعی استفاده می کنن، عوارض جانبی خاصی رو گزارش ندادن. با این حال، اگه برای اولین باره که از چای سبز روی صورت خود استفاده می کنید، قبل از استفاده از ماسک، قسمت کوچکی از پوست رو در داخل آرنج آزمایش کنید. علائم حساسیت پوستی یا واکنش آلرژیک شامل خارش، قرمزی، تورم و سوزش هست. اگه پوست حساسی دارید یا نسبت به مصرف چای سبز حساسیت دارید، قبل از استفاده از ماسک چای سبز با متخصص پوست خود صحبت کنید.

خروج از نسخه موبایل