نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

8 خاصیت چای سبز برای پوست

چای سبز قلم ایرانی

آیا میدونید چای سبز می تونه به عنوان بخشی از روتین مراقبت پوستی شما استفاده بشه؟ در این متن مزایا احتمالی چای سبز برای پوست رو بررسی می کنیم. چای سبز در فرآیند تولید اکسید نمی شود و این باعث می شود که به پلی فنول های موجود در برگ آسیبی نرسد. چای سبز منبع عظیمی از پلی فنول ها به حساب میاد، که خواص مفید زیادی برای سلامتی انسان دارن. خواص چای سبز برای پوست از پلی فنولی به اسم کاتچین ناشی میشه.
کاتچین ها حدود 80 درصد پلی فنول های چای سبز رو تشکیل میدن و به 4 دسته Epigallocatechin-3-Gallate (EGCG) اپی گالوکاتچین (EGC) اپیکاتچین گالات (ECG) اپی کاتچین (EC) تقسیم میشن. همه این کاتچین ها دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد سرطانی هستند. با این حال، EGCG زیست فعال ترین به حساب میاد و مسئول بیشتر اثرات بیوشیمیایی و دارویی چای سبز هست.

1. خاصیت ضد التهابی چای سبز برای پوست

مطالعات نشان داده که مصرف موضعی یا مصرف خوراکی چای سبز ممکنه، فواید ضد التهابی برای پوست داشته باشه. پلی فنول‌های موجود در چای سبز ممکنه، به سرکوب پاسخ‌های ایمنی که باعث التهاب میشن کمک کنن، مثل مهار تولید سلول‌های ایمنی خاص در پاسخ به عوامل محیطی، مانند اشعه ماوراء بنفش.

همچنین نشان داده شده که چای سبز با کاهش التهاب و بهبود علائم بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، روزاسه و اگزما کمک می کنه.

2. ممکنه به بهبود جوش کمک کنه

مطالعات اخیر نشان دادن که پلی فنول های موجود در چای ممکنه، در کاهش جوش های مفید باشن. یکی از دلایل ایجاد جوش، تولید بیش از حد سبوم هست، که مخلوطی از لیپیدهایی هست که در غدد چربی در سراسر بدن پیدا میشه.

مطالعات نشان دادن که پلی فنول‌های موضعی چای، از جمله پلی فنول هایی که از چای سبز به دست میان، ممکنه تولید سبوم رو در پوست کاهش بدن، این میتونه روشی ممکن برای مدیریت جوش باشه. این نتایج امیدوارکننده هستن، اما مطالعات بیشتری با حجم نمونه بزرگتر برای تأیید این یافته ها مورد نیاز هست.
برای اطلاع بیشتر از نحوه مدیریت جوش با چای سبز و چطور مصرف کردن چای سبز برای درمان جوش به مقاله درمان جوش و آکنه صورت با چای سبز در بلاگ سایت مراجعه کنید.

3. ممکنه به آبرسانی پوست کمک کنه

درست مثل بقیه بدن، پوست شما به آبرسانی نیاز داره. وقتی پوست خشکی دارید، خاصیت ارتجاعی پوست کمتر میشه و بیشتر مستعد چین و چروک میشه.

برخی از مطالعات نشان دادن که نوشیدن چای سبز ممکنه، با افزایش حفظ رطوبت در پوست، به ویژه برای افرادی که در محیط های خشک زندگی می کنن، کمک می کنه.
برای خرید چای سبز ایرانی با کیفیت به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید.

4. از پوست شما در برابر اشعه ماورابنفش محافظت می کنه

اشعه ماوراء بنفش منبع اصلی آسیب محیطی به پوسته. از نور خورشید میاد و میتونه باعث پیری، التهاب و حتی سرطان پوست بشه.

در حالی که کرم ضد آفتاب چیزی هست که اکثر مردم برای محافظت در برابر آفتاب بهش روی میارن، چای سبز هم میتونه به عنوان عنصری برای حمایت و تقویت محافظت ارائه شده توسط ضد آفتاب استفاده بشه. مطالعات نشان دادن که در صورت استفاده موضعی، پلی فنول های موجود در چای سبز ممکنه اثرات ضد التهابی و محافظتی در برابر آسیب اشعه UV داشته باشن.

5. ممکنه به مدیریت چربی پوست کمک کنه

اگه پوست چرب دارید، مطالعات اخیر اخبار امیدوارکننده ای رو ارائه میدن. پلی فنول های موجود در چای سبز ممکنه بتونن تولید سبوم رو کاهش بدن؛ همچنین نشان داده شده، که به کاهش چربی پوست کمک می کنن.
برای اطلاع از نحوه تهیه ماسک چای سبز برای انواع پوست به مقاله 10 نوع ماسک چای سبز برای انواع پوست در بلاگ سایت مراجعه کنید.

6. ممکنه با پیری زودرس پوست مبارزه کنه

پلی فنول های موجود در چای سبز ممکنه اثرات ضد پیری داشته باشن. مطالعات نشان میده که پلی فنول ها میتونن فعالیت آنزیم های خاصی رو که اثر مخربی بر لیپیدهای پوست دارن رو مهار کنن.

این آنزیم ها میتونن اثر هیالورونیک اسید، الاستین و کلاژن رو کاهش بدن، که همگی ترکیباتی هستن که به ساختار، استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کنن. مهار این آنزیم ها ممکنه علائم پیری رو به تاخیر بندازه.

تانن موجود در چای سبز همچنین ممکنه به کوچک شدن رگ های خونی شما کمک کنه، که میتونه سیاهی دور چشم و پف دور چشم رو بهبود بده.
برای اطلاع بیشتر از خواص ماسک چای سبز برای پوست صورت به مقاله ماسک صورت چای سبز چه خواصی دارد؟ نحوه ساخت ماسک صورت چای سبز در بلاگ سایت مراجعه کنید.

7. خاصیت ضد سرطانی داره

مطالعات نشان دادن که پلی فنول های موجود در چای سبز ممکنه خواص ضد سرطانی برای پوست داشته باشن. ثابت شده که چای سبز از آسیب DNA جلوگیری می کنه، در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت می کنه و حتی از رشد تومورها جلوگیری می کنه.

این فواید ممکنه فراتر از پوست باشه، اما برخی تحقیقات نشان میدن که چای سبز ممکنه به پیشگیری از سرطان مثانه کمک کنه. با این حال، تحقیقات محدوده و مطالعات بیشتر در آینده برای تعیین بهترین راه برای ارائه این مزایای درمانی مورد نیاز هست.

8. ممکنه به درمان سلولیت پوست کمک کنه

سلولیت یک بیماری شایع هست که باعث ایجاد فرو رفتگی هایی در نواحی خاصی از بدن مانند ران ها و باسن میشه. سلولیت بی ضرره، اما برخی افراد سعی می کنن سلولیت رو کاهش بدن تا پوستی صاف تر داشته باشن.

با کمال تعجب، مطالعات نشان میده که کافئین موجود در چای سبز ممکنه در واقع به کاهش ظاهر سلولیت کمک کنه. هنگامی که به صورت موضعی استفاده میشه، ممکنه از تجمع چربی در پوست که باعث این بیماری میشه، جلوگیری کنه.

عصاره چای سبز نیز ممکنه در جلوگیری از فرمولاسیون سلولیت نقش داشته باشه، اما هنوز ممکنه تحقیقات بیشتری برای تایید اثربخشی عصاره مورد نیاز باشه.

خروج از نسخه موبایل