نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

بستنی رژیمی خوشمزه با بافت خامه ای و نرم

بستنی قیفی کاکائویی رژیمی

به ندرت پیش میاد کسی عاشق بستنی نباشه؛ مخصوصا بچه ها خیلی بستنی دوست دارن. اما همونطور که میدونید داخل بستنی مقدار زیادی شکر وجود داره که برای سلامتی شما مضره و زیاده روی در خوردنش باعث ایجاد اضافه وزن میشه، همچنین احتمال ابتلا به قند خون رو زیاد میکنه. اکثر بستنی های رژیمی یا واقعا رژیمی نیستن یا خوشمزه نیستن. در این متن طرز تهیه بستنی رژیمی خانگی و خوشمزه با بافت خامه ای و نرم گفته شده. این بستنی به دلیل وجود موز و کره بادام زمینی شما رو مدت زیادی سیر نگه میداره و از پر خوری جلوگیری میکنه. (مهم: با اینکه این بستنی رژیمی به حساب میاد و پروتئین زیادی داره، اما نباید در خوردنش زیاده روی کرد؛ چون موز و عسل به صورتی طبیعی قند زیادی دارن. همچنین با اینکه کره بادام زمینی باعث کاهش اشتها و سیری بلند مدت شما میشه ولی زیاده روی در خوردن کره بادام زمینی باعث اضافه وزن میشه؛ بنابراین حتی در خوردن بستنی رژیمی هم نباید زیاده روی کرد.)

مواد لازم برای تهیه بستنی رژیمی خوشمزه

موز: 2 عدد بزرگ یا 3 عدد کوچک
ماست ایسلندی: 3 قاشق غذا خوری سرپُر
پودر کاکائو: 1 قاشق غذا خوری
کره بادام زمینی رژیمی: 1 قاشق غذا خوری
عسل طبیعی: 1 قاشق غذا خوری
وانیل: یک سوم قاشق چای خوری
شکلات تلخ: یک فنجان

طرز تهیه بستنی رژیمی خانگی

موز، ماست ایسلندی، پودر کاکائو، کره بادام زمینی رژیمی، عسل و وانیل رو داخل مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشن. روی تخته آشپزی شکلات تلخ رو با چاقو به تکه های ریز تبدیل کنید و با مواد خوب هم بزنید. بستنی رژیمی شما آماده شده. فقط کافیه 4 ساعت داخل فریزر بمونه تا سفت بشه. اگه بستنی شکلاتی دوست ندارید؛ میشه کاکائو و شکلات تلخ رو حذف کرد و فقط با عسل و وانیل بهش طعم داد. (توت فرنگی و انبه گزینه های مناسبی برای اضافه شدن به موز هستن که باعث خوشمزه تر شدن این بستنی میشن) وجود کره بادام زمینی در این رسپی باعث میشه شما مدت زیادی احساس سیری کنید؛ پس بهتره از مواد اولیه حذفش نکنید.


میشه مواد رو داخل قالب بستنی ریخت و داخلش چوب بستنی گذاشت تا شبیه بستنی مگنوم بشه. برای تزئین و خوشمزه تر شدن مقداری بادام زمینی خرد شده روش بپاشید. اگه تمایل دارید شیرینی بستنی بیشتر باشه از 2 قاشق عسل و شکلات شیرین یا کره بادام زمینی شیرین استفاده کنید؛ اما دیگه از رژیمی به حساب نمیاد. چون داخلش به جای شیر از ماست استفاده شده، بافتش نرم و خامه ای میشه و مثل بستنی های رژیمی دیگه بافت شیر یخ زده شما رو اذیت نمیکنه. نکته مثبتش اینه که شما رو از شر جوشاندن شیر و دستگاه بستنی ساز راحت میکنه و فقط نیازه که داخل فریزر بمونه تا سفت بشه. این بستنی رو میشه به عنوان یک دسر خوشمزه همراه با میوه هایی مثل توت فرنگی و انبه سرو کرد.
خروج از نسخه موبایل