نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

طرز تهیه 4 دسر خوشمزه کمتر از 10 دقیقه با کره بادام زمینی (چیز کیک، موس، فاج و اوتمیل)

چیزکیک با بادام زمینی

با رسپی های زیر میشه در مدت زمان کوتاهی دسر های خوشمزه و آسان (چیزکیک، موس، اوتمیل و فاج) با کره بادام زمینی رژیمی تهیه کرد.

موس

مواد لازم

خامه: 240 گرم، 1 فنجان

پودر قند: 40 گرم، یک سوم فنجان

وانیل: 1 قاشق چای خوری

کره بادام زمینی رژیمی: 115 گرم

طرز تهیه دسر موس با کره بادام زمینی

خامه رو داخل ظرف بریزید. بهش وانیل و پودر قند اضافه کنید. با همزن برقی یا دستی چند دقیقه هم بزنید تا سفت بشه. کره بادام زمینی رژیمی رو به مواد اضافه کنید و خیلی آرام به صورت دورانی با خامه مخلوطش کنید. تا زمانی که مواد با هم یکدست بشن. کافیه مدتی داخل یخچال بمونه تا خنک بشه. برای تزیین مقداری بادام زمینی آستانه روش بریزید. دسر موس خوشمزه و آسان شما آماده هست.

فاج

مواد لازم

کره بادام زمینی رژیمی: 2 فنجان، 500 گرم

روغن نارگیل: 80 گرم

شیره افرا: 110 گرم

عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری

نمک: نوک قاشق چای خوری (پینچ)

بادام زمینی: 30 گرم (برای تزیین روی فاج)

طرز تهیه فاج با کره بادام زمینی

روغن نارگیل، کره بادام زمینی، شیره افرا، عصاره وانیل و نمک رو با هم مخلوط کنید تا زمانی که یکدست بشن. داخل ظرفی دیواره دار (به شکل مربع یا مستطیل) کاغذ روغنی بذارید. مواد رو کف ظرف بریزید و با قاشق یا هر وسیله ای که مناسب این کار هست سطح مواد رو کاملا صاف کنید. حالا وقت ریختن بادام زمینی روی فاج هست. بعد دسر رو به مدت 2 ساعت داخل فریزر قرار بدید تا سفت بشه. فاج رو از فریزر دربیارید و با چاقو به مربع های کوچک تقسیم کنید.

چیزکیک

مواد لازم

بیسکویت: 270 گرم

کره: 100 گرم

پنیر خامه ای: 2 فنجان، 525 گرم

پودر قند: 1/5 فنجان، 187 گرم

کره بادام زمینی رژیمی: 1 فنجان، 250 گرم

وانیل: 1 قاشق چای خوری

خامه: 1 فنجان، 250 گرم

شکلات تلخ: 125 گرم

طرز تهیه چیزکیک با کره بادام زمینی

بیسکویت هارو کامل پودر کنید. بعد از پودر شدن کف ظرف بریزید و با کره آب شده مخلوط کنید.(اگه با مخلوط کن این کار رو انجام میدید، کره رو همونجا به بیسکویت اضافه کنید تا به صورت یکدست پخش بشه و تمام بیسکویت ها به کره آغشته بشن) سعی کنید با وسیله ای مثل ته لیوان مواد رو به کف ظرف فشار بدید تا لایه زیری چیزکیک تشکیل بشه.

پنیر خامه ای، پودرقند، کره بادام زمینی و وانیل رو باهم مخلوط کنید تا یکدست بشن. به این مخلوط خامه اضافه کنید و هم بزنید. مواد رو روی لایه اول بریزید و سطح چیزکیک رو با هر وسیله ای که دارید مثل پشت قاشق صاف کنید. ظرف رو 4 ساعت داخل یخچال بذارید تا مواد سفت بشن.

نصف باقی مونده خامه رو بریزید داخل قابلمه و مقداری حرارت بدید تا شکلات داخلش آب بشه. شکلات تلخ هارو تکه تکه کنید و به خامه اضافه کنید. اینقدر هم بزنید تا تمام شکلات آب بشه و با خامه کاملا مخلوط بشه. مقداری که حرارتش کم شد روی چیز کیک پهنش کنید و به مدت 1 ساعت اجازه بدید داخل یخچال بمونه تا خودشو بگیره.

اوتمیل شکلاتی

مواد لازم برای تهیه اوتمیل شکلاتی با کره بادام زمینی

جودوسر: 200 گرم

آرد جودوسر: 135 گرم، 1/5 فنجان

نمک: یک چهارم قاشق چای خوری

روغن نارگیل: 1 لیوان، 240 گرم

شیره افرا: 105 گرم

عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری

شکلات تلخ: 280 گرم

کره بادام زمینی رژیمی: 250 گرم، 1 فنجان

جودوسر، آرد جودوسر، نمک، روغن نارگیل، عصاره وانیل و شیره افرا رو با هم مخلوط کنید. یک ظرف مستطیلی دیواره دار انتخاب کنید. کف ظرف رو با کاغذ روغنی بپوشونید. دو سوم مواد رو کف ظرف پهن و با پشت قاشق فشرده کنید. اجازه بدید 2 ساعت داخل یخچال به هم بچسبن.

شکلات تلخ رو همراه با کره بادام زمینی به روش بنماری حرارت بدید (حرارت غیرمستقیم با بخار آب) و همزمان هم بزنید تا کامل مخلوط بشن. مقداری که حرارت شکلات کم شد. روی لایه زیری بریزید و  شکلات رو صاف کنید. باقی مونده جو رو روی شکلات بپاشید.  ظرف رو 2 ساعت داخل یخچال قرار بدید تا مواد سفت بشن. بعد از سفت شدن با چاقو به مربع های کوچک تقسیم و نوش جان کنید.

خروج از نسخه موبایل