نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

طرز تهیه بستنی خانگی با کره بادام زمینی (بدون دستگاه)

بستنی خانگی با کره بادام زمینی

درست کردن بستنی در خانه دردسر زیادی داره و معمولا بافت بستنی که در خانه تهیه میکنید، به یکدستی و نرمی بستنی های صنعتی نمیشه؛ اما من میخوام رسپی یک بستنی خانگی آسان و ساده با کره بادام زمینی و بدون نیاز به دستگاه بستنی ساز رو بنویسم، که بافت بسیار نرم و خامه ای داره؛ همچنین درست کردنش بسیار راحت و آسانه. این بستنی خانگی فقط از 4 ماده تشکیل شده و در کنار اینکه سریع آماده میشه بسیار مزه خوبی داره.

مواد لازم برای تهیه بستنی خانگی (بدون دستگاه بستنی ساز)

کره بادام زمینی رژیمی: 1 فنجان یا 250 گرم
خامه: 2 فنجان یا 480 میلی لیتر
شیر تغلیظ شده: 400 گرم
عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه بستنی خانگی آسان و ساده

برای تهیه این بستنی بهتره از کره بادام زمینی رژیمی که بدون افزودنی هایی مثل روغن، نمک و شکر تهیه میشه استفاده کنید. این بستنی شکر نداره، به دلیل اینکه شیر تغلیظ شده خودش شیرینه و افزودنی هایی که بنا به سلیقه خودتون به بستنی اضافه میکنید، شیرینی لازم رو برای این دسر خوشمزه فراهم میکنه.
اول خامه رو با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا کامل سفت بشه؛ بعد در ظرفی جدا کره بادام زمینی و شیر تغلیظ شده رو هم بزنید تا کامل یکدست و مخلوط بشن. دقت کنید شیر تغلیظ شده و کره بادام هر دو بافت سفتی دارن و به این راحتی ها با هم مخلوط نمیشن؛ پس حداقل 3 دقیقه این دو ماده رو هم بزنید تا مطمعن بشید کاملا یکدست و مخلوط شدن.
به اندازه یک سوم یا یک چهارم از خامه رو داخل ظرف کره بادام بریزید و هم بزنید تا کمی مایه رقیق بشه؛ اگه همه خامه رو بریزید به دلیل سفت بودن مخلوط کره و شیر تغلیظ شده، خامه میپاشه بیرون و درست با بقیه مواد مخلود نمیشه. بعد از اینکه مقداری خامه رو با مواد هم زدید و مایه رقیق شد، کل خامه رو به مواد اضافه کنید و با یک کاردک شیرینی پزی در جهت عقربه های ساعت آرام آرام هم بزنید، تا مواد با هم مخلوط و یکدست بشن. مواد رو داخل قالب بستنی یا یک ظرف بریزید و چند ساعت (حداقل 4 ساعت) داخل فریزر بذارید تا بستنی خانگی شما آماده بشه.
برای خرید کره بادام زمینی رژیمی به قسمت فروشگاه سایت عطرگیلان مراجعه کنید.

افزودنی ها به بستنی خانگی

افزودنی های زیادی هستن که با توجه به سلیقتون میتونید به بستنی اضافه کنید. اینجا به چند مورد جذاب اشاره میکنم.
• بادام زمینی: مقداری بادام زمینی آستانه رو روی تخته آشپزی بریزید و با چاقو به تکه های ریز تبدیل کنید و داخل مواد بستنی بریزید.
• شکلات مایع: تعدادی شکلات تخته ای رو به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم بخار آب) با مقداری کره آب کنید و به مایه بستنی اضافه کنید. چند بار هم بزنید به طوری که شکلات کامل مخلوط نشه و رگه رگه های شکلات در مواد بستنی دیده بشه.
• مربای توت فرنگی: ترکیب طعم کره بادام زمینی و مربای توت فرنگی همیشه جذاب بوده؛ البته مربا رو بعد از سفت شدن بستنی و از رو هم میتونید اضافه کنید.
• گردو کاراملی: مقداری گردو همراه با کره و شکر رو داخل ماهیتابه با حرارت ملایم بذارید و مدام هم بزنید تا کاراملی بشه؛ بعد از اینکه گردو ها سرد شدن به مواد بستنی اضافش کنید.
• شکلات تکه ای: برای این افزودنی میتونید از شکلات چیپسی استفاده کنید، یا شکلات تخته ای رو با چاقو به تکه های کوچک تقسیم و داخل مواد بستنی بریزید.
فقط کافیه یک بار مطابق این رسپی بستنی خانگی درست کنید؛ بعد از چشیدن مزه این بستنی، دیگه بستنی های بیمزه شرکتی رو نمیخورید و در عین حال متوجه میشید، که طرز تهیه بستنی خانگی بسیار آسان و ساده هست و شما با کمی خلاقیت در مواد افزودنی میتونید بینهایت طعم های خوشمزه درست کنید.

خروج از نسخه موبایل