نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

19 طعم دهنده طبیعی به چای

عکس لیمو بریده شده

راه های زیادی برای خوشمزه تر کردن یک فنجان چای وجود داره. با توجه به اینکه خیلی از افراد عادت دارن روزی چند فنجان چای بنوشن، ممکنه طعم این نوشیدنی براشون تکراری و کسل کننده بشه. با اضافه کردن انواع طعم دهنده طبیعی به چای میتونید مزه های خوب و هیجان انگیز ایجاد کنید؛ همچنین اضافه کردن مواد طبیعی به این نوشیدنی باعث میشه، خواص و فواید بیشتری به بدن شما برسه. در اضافه کردن مواد طبیعی به نوشیدنی خلاق و شجاع باشید؛ به افزودنی های مورد علاقتون فکر کنید و دفعه بعد که چای دم میکنید، بهش افزودنی مورد علاقتون رو اضافه کنید؛ حتی اگه کمی عجیب باشه، مثل اضافه کردن آناناس به نوشیدنی گرم. در ادامه 19 مورد از این طعم دهنده های طبیعی رو معرفی میکنم.

انواع طعم دهنده طبیعی به چای

1. زنجبیل: اگه با مشکلات معده دست و پنجه نرم میکنید، زنجبیل یکی از بهترین افزودنی ها به نوشیدنی به حساب میاد. این ریشه فواید زیادی برای سلامتی داره؛ ازجمله کاهش درد معده، بهبود گردش خون و کمک به هضم غذا. این ریشه میتونه به کاهش تهوع کمک کنه، همچنین در بهبود علائم سرماخوردگی موثره. زنجبیل عطر زیاد و طعم تندی به نوشیدنی شما اضافه میکنه. برای این کار یک تکه از این گیاه رو رنده کنید و به نوشیدنی زمانی که در حال دم کشیدنه اضافه کنید. از خشک شده و پودر این گیاه هم میشه استفاده کرد. طعم زنجبیل مکمل بسیار خوشمزه ای برای طعم های لیمو و دارچینه؛ بنابراین بهتره از این 3 ماده در کنار هم استفاده بشه، تا نوشیدنی مزه بهتری به خودش بگیره.

2. ریحان: اگه دنبال این هستید که به نوشیدنی طعم خاکی اضافه کنید، ریحان بهترین گزینه هست. گفته میشه ریحان دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابیه. با اضافه کردن چند برگ از این گیاه به نوشیدنی، عطر زیاد و مزه خاکی در چای ایجاد میشه. این گیاه بعد از نعناع بیشترین عطر رو به نوشیدنی شما میده. ترکیب ریحان با چای سبز بهتر از ترکیبش با چای سیاه هست و طعم این گیاه معطر با چای سبز هماهنگی بیشتری داره.

3. میوه خشک: برای بدست آوردن طعم میوه ای در چای راه های زیادی وجود داره. یکی از آسان ترین راه ها اضافه کردن میوه خشک دلخواه به این نوشیدنیه. طعم میوه میتونه یک نوشیدنی شادی آور و هیجان انگیز در طول روز رو برای شما به ارمغان بیاره. ترکیب میوه های خشک مخصوصا با چای سرد یا ایس تی بسیار هماهنگه و باعث خوشمزه تر شدن این نوشیدنی میشه.

4. شربت افرا: این شربت یک شیرین کننده کلاسیک، مشابه عسل برای چای به حساب میاد. ضرر این شربت از شکر کمتره، اما بی ضرر نیست. اگه علاقه دارید چای شیرین بنوشید، این شربت هم نوشیدنی رو شیرین میکنه؛ هم طعم خوشمزه و منحصر به فردی به نوشیدنی اضافه میکنه. مزه این شربت با چای سیاه هماهنگی بیشتری نسبت به چای سبز داره.


5. مرکبات: اضافه کردن یک برش از لیمو ترش، پرتقال، گریپ فروت و کمکوات به چای سیاه باعث میشه تلخی این چای تا حد زیادی احساس نشه. مرکبات طعم اسیدی به نوشیدنی اضافه میکنن، که طعم تلخ رو ملایم میکنه؛ همچنین عطر عالی که پوست مرکبات به این نوشیدنی میده، باعث میشه یکی از بهترین افزودنی ها باشه. ترکیب طعم وعطر مرکبات در این نوشیدنی بسیار با طعم شیرین هماهنگه؛ پس اگه دلتون میخواد چای رو با عسل یا یک تکه شیرینی میل کنید، حتما از یک برش لیمو یا پرتقال داخل لیوانتون استفاده کنید.
6. انواع توت: توت فرنگی، تمشک، شاه توت و بلوبری وقتی به نوشیدنی اضافه میشن، طعم ترش و شیرین ایجاد می کنن، که افراد زیادی به این طعم ملس علاقه دارن. ریختن انواع توت در نوشیدنی گرمی مثل چای باعث میشه، این نوشیدنی حس و حال بهاری و تابستانی پیدا کنه.
7. شیر بادام یا شیر نارگیل: شیر بادام و نارگیل در حالی به نوشیدنی بافت خامه ای و غلیظ میدن، که بسیار سبک تر و ملایم تر از شیر گاو هستن. اگه مثل من با طعم شیر گاو مشکل دارید، یا در هضم این شیر دچار مشکل هستید؛ بهتره از شیر بادام و شیر نارگیل در نوشیدنی استفاده کنید.


8. بستنی: حتما طعم لذت بخش بستنی همراه با یک قهوه غلیظ و داغ رو تجربه کردید. ممکنه به نظر عجیب بیاد، ولی بستنی همراه با یک چای غلیظ با طعمی قوی هم میتونه خوشمزه باشه. برای این کار باید به مقدار کافی برگ رو با آبی که فقط روی برگ رو بپوشونه مخلوط کنید، تا چای قوی به دست بیاد. چای سبز ساچمه ای مناسب ترین گزینه برای بدست آوردن یک طعم تند و قوی به حساب میاد.
9. هل: با اضافه کردن هل به چای سیاه یک نوشیدنی خوش عطر و تند بدست میاد. این نوع ادویه ها برای استفاده در فصل زمستان بسیار مناسب هستن؛ چون باعث ایجاد حس گرما از درون میشن. ترکیب هل و دارچین هماهنگی زیادی با طعم چای سیاه دارن. هل اشتها آوره، بنابراین مصرف چای هل قبل از غذا برای افزایش اشتها توصیه میشه.


10. گل محمدی: چای با گل محمدی یا گلاب یک ترکیب کلاسیک ایرانی به حساب میاد. عطر این گل بسیار زیاده و عطر چای به طور کامل تحت شعاع قرار میگیره. به جای دم کردن گل میشه از چند قاشق گلاب در این نوشیدنی استفاده کرد. این گل خواص آرامش بخش داره و برای نوشیدن در آخر شب مناسبه.
11. استویا: استویا یا شیرین برگ گیاه بومی آمریکای جنوبیه. این گیاه یکی از بهترین جایگزن های شکر به حساب میاد؛ چون چندین برابر شکر خاصیت شیرین کنندگی داره و کالری نداره. اگه به چای شیرین علاقه دارید و به دلیل بیماری قند یا برای جلوگیری از اضافه وزن شکر مصرف نمیکنید، استویا بهترین جایگزین برای شیرین شدن این نوشیدنیه.
12. خامه: برای ایجاد بافت غلیظ و خامه ای به این نوشیدنی شیر اضافه می کنن؛ اما اگه به بافت خامه ای علاقه دارید، چی بهتر از خود خامه که نوشیدنی شما رو خامه ای کنه. با دم کردن یک چای قوی و تند همراه با اضافه کردن مقداری خامه و دارچین یک نوشیدنی خوشمزه و پر انرژی بدست میاد. چای زرین ساچمه ای یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه یک چای قوی با طعم گس هست.


13. سودا: در یک روزی گرم تابستانی اگه دلتون خواست یک چای سرد (ایس تی) با چای سبز تهیه کنید؛ ریختن سودا میتونه ایس تی رو نسبت به آب معمولی خوشمزه تر کنه.


14. یاس (پیچ امین الدوله): اضافه کردن چند عدد گل یاس به همراه یک قاشق چای خوری عسل در این نوشیدنی برای شما طعمی بهشتی به ارمغان میاره. ترکیب پیچ امین الدوله با چای در نقاط مختلف دنیا رایجه؛ حتی این گیاه رو خشک می کنن و به صورت دم نوش استفاده میکنن.


15. شیر: شیرچای یک چای کلاسیک برای فرهنگ انگلیسی هست، که به چای انگلیسی هم معروفه. ریختن شیر باعث میشه این نوشیدنی مزه شیرینی شیر رو به خودش بگیره. کلسیم موجود در شیر این نوشیدنی رو برای وعده صبحانه مناسب میکنه.
16. عسل: یک شیرین کننده کلاسیک که طعم خوبی به نوشیدنی شما میده و با خواص مفیدی که برای سلامتی داره، باعث بالا رفتن ارزش غذایی این نوشیدنی میشه.
17. دارچین: ترکیب ادویه های دارچین، هل یا دارچین و زنجبیل باعث ایجاد طعم تند در این نوشیدنی میشه. اضافه کردن این ادویه باعث ایجاد حس گرما از درون میشه و این نوشیدنی رو برای سرمای زمستان مناسب میکنه.
18. لیمو: یکی از کم کالری ترین افزودنی ها به نوشیدنی که با اسیدی کردن چای تلخی این نوشیدنی رو تا حد خیلی زیادی کم میکنه لیمو هست. لیمو دارای ویتامین c و خواص مفید دیگه ای برای سلامتی هست.
19. نعنا: عطر زیاد و معده آرام از فواید نوشیدن چای نعناع به حساب میاد. اگه با هضم غذا مشکل دارید، بهتره داخل این نوشیدنی چند پر نعناع بریزید و بعد از غذا میل کنید، تا از خواص مفید این گیاه برای دستگاه گوارش بهره مند بشید.
در این متن 19 افزودنی و طعم دهنده طبیعی که هر کدام مزه های متفاوتی به چای اضافه میکنن رو معرفی کردیم. هر کدام از این طعم دهنده های طبیعی خواص متفاوتی دارن که شما با توجه به علاقه و نیازی که دارید، میتونید این طعم دهنده ها رو به نوشیدنی خودتون اضافه کنید. اگه از طعم دهنده ای استفاده میکنید که در این لیست نیست، لطفا با ما و دیگران به اشتراک بذارید، تا این لیست تکمیل تر و برای استفاده مفید تر بشه.

خروج از نسخه موبایل