نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

بهترین کره بادام زمینی چه خصوصیاتی دارد

کاسه شیشه ای پر از کره بادام زمینی

وقتی صحبت از بهترین کره بادام زمینی میشه، اکثر افراد علاقه دارن نام یک برند رو به عنوان بهترین گزینه برای خرید کره بادام زمینی بدونن؛ اما در این متن شما با معیار های بهترین کره بادام زمینی آشنا میشید. این معیارها باعث میشه بتونید کره بادام زمینی با کیفیت و مناسب رو با هر برندی تشخیص بدید و بهترین انتخاب رو انجام بدید. این معیار ها به طور خلاصه نداشتن روغن اضافه، نداشتن شکر، نداشتن نمک، نداشتن اسانس هایی مثل وانیل یا افزودنی هایی مثل شکلات و تهیه شدن از بادام زمینی مرغوب هستن.

5 معیار برای تشخیص بهترین کره بادام زمینی

1. نداشتن روغن اضافه: بادام زمینی اگه کیفیت مناسبی داشته باشه خودش به اندازه کافی روغن داره. زمانی که از بادام های بی کیفیت می خوان کره گیری کنن، به دلیل کمبود روغن در این بادام ها بهش روغن گیاهی اضافه می کنن، تا هم راحت تر کره گیری بشه و هم بافتی نرم داشته باشه. زمان خرید چه از برند های موجود در بازار چه از کره های خانگی حتما مطمعن بشید، روغنی غیر از روغن خود بادام زمینی داخل کره بادام زمینی وجود نداره.
2. نداشتن شکر: وجود شکر در کره بادام زمینی باعث میشه فوایدی که این کره برای سلامتی داره از بین بره؛ همچنین شیرین کردن کره بادام زمینی باعث میشه، طعم نامطلوبی که کره تهیه شده، از بادام نامرغوب داره، کاملا پوشش داده بشه و شما هنگام خوردن متوجه طعم بد کره بادام زمینی بی کیفیت نشین. کره بادام زمینی با کیفیت خودش ته مزه شیرین داره، چون بادام زمینی با کیفیت مقداری ته مزه شیرین داره.
3. نداشتن نمک: نمک هم مثل شکر اگه داخل کره وجود داشته باشه، باعث میشه فواید سلامتی کره بادام از بین بره. وجود نمک هم راهی برای پنهان کردن طعم نامطلوب کره تهیه شده از بادام زمینی بی کیفیت هست.
4. نداشتن اسانس: اضافه کردن اسانس باعث میشه، بوی نامطلوبی که از تهیه کره با بادام زمینی کپک زده به وجود میاد احساس نشه.
5. تهیه شدن از بادام زمینی با کیفیت: بهترین کره باید از بادام زمینی ای سالم و بدون کپک تهیه بشه. همچنین بادام زمینی باید روغنی باشه و ته مزه شیرین داشته باشه تا کره با کیفیتی بدست بیاد.

 

راه های تشخیص بهترین کره بادام زمینی

• قبل از خرید کره بادام زمینی مشخصات محصول رو مطالعه کنید و مطمعن بشید که از روغن، شکر و نمک در کره استفاده نشده.
• وجود اسانس های مختلف و افزودنی هایی مثل شکلات یا عسل به این معنا نیست که حتما کره بادام بی کیفیته و برای مخفی کردن کیفیت پایین محصول بهش افزودنی اضافه کردن. اما برای اطمینان بیشتر بهتره، کره بادام خالص تهیه کنید و خودتون هر افزودنی که دوست دارید رو بهش اضافه کنید.
• وجود روغن جمع شده در لایه بالایی کره بادام زمینی به معنی داشتن روغن اضافی نیست. کره بادام زمینی خانگی به دلیل روش تهیه خانگی بعد از مدت زمان کوتاهی یک لایه روغن در بالای سطح کره تشکیل میده، که روغن خود بادام هست و نباید نگران وجود روغنی مثل روغن گیاهی در این محصول باشید.
• تا جای ممکن مطمعن بشید که کره از بادام سالم تهیه شده باشه. شاید این مطلب باعث تعجب شما بشه، اما کره بادام زمینی با 3 کیفیت متفاوت بادام تهیه میشه. بادام های ارزان و کپک زده، بادام های با قیمت متوسط که مخلوطی از بادام سالم و بادام کپک زده هستن و در آخر بادام زمینی سالم که داخلش بادام شن دار، سوخته و کپک زده وجود نداره. باید کره بادامی بخرید که از بادام سالم تهیه شده.
• به قیمت کره بادام زمینی توجه کنید. 1 کیلوگرم بادام زمینی حدودا به 1 کیلو گرم کره بادام زمینی تبدیل میشه. پس باید قیمت بادام زمینی مرغوب رو در نظر بگیرید. اگه کره بادام زمینی با قیمت پایین و ارزان دید، که با در نظر گرفتن قیمت بادام زمینی با کیفیت، قیمتش منطقی به نظر نمیاد، این یکی از نشانه های تهیه شدن کره از بادام بی کیفیت هست.
• کره بادام زمینی خوب باید بوی بادام زمینی بده و داشتن بویی غیر از بادام زمینی که شبیه به بوی نامطلوب باشه نشان دهنده پایین بودن کیفیت کره هست.
• بهترین کره بادام زمینی در ایران باید از بادام زمینی آستانه یا بادام زمینی دشت مغان تهیه شده باشه. کره ای که از بادام زمینی چینی یا بادام زمینی عراقی تهیه شده باشه در خوشبینانه ترین حالت طعم خوبی نداره.

آیا به کره بادام زمینی هایی همان لحظه گرفته می شود اعتماد کنیم؟

بسیاری از مغازه های روغن گیری کره بادام زمینی رو جلوی چشم مشتری تهیه می کنن. خرید از این فروشگاه ها به چند شرط میتونه خرید خوبی باشه و کیفیت محصول مناسب باشه. شرط اول اینه که شما بادام زمینی که در حال کره گیری هست رو در ظرفی شفاف ببینید و از سالم بودنش مطعن باشید. شرط دوم اینه که دستگاه کره گیری جلو چشم باشه و شما فرآیند کره گیری رو ببینید. و شرط آخر و مهمترین شرط اینه که از بادام زمینی آستانه یا بادام زمینی دشت مغان برای کره گیری استفاده بشه. همانطور که در بالا گفتیم کره گرفته شده با بادام زمینی خارجی به دلیل روغنی نبودن و شیرین نبودن طعم خوبی نداره.

آیا بهترین کره بادام زمینی در خانه قابل تهیه هست؟

بله شما با خرید بادام زمینی با کیفیت و تهیه کره بادام زمینی به روش خانگی میتونید از کیفیت کره مطمعن بشید، برای یادگیری طرز تهیه کره بادام زمینی در خانه به بلاگ سایت مراجعه کنید؛ اما باید توجه داشته باشید، که تهیه کره به صورت خانگی و با دستگاه غذا ساز ممکنه سخت و زمان بر باشه. بنابر این انتخاب کره باکیفیت میتونه گزینه راحت تری برای شما باشه. برای خرید کره بادام زمینی خانگی بدون شکر، نمک و روغن به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل