نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

درمان جوش و آکنه صورت با چای سبز

ماسک چای سبز روی صورت زن

آیا استفاده از چای سبز راه حل طلایی برای پاک سازی پوست از جوش و آکنه به حساب میاد؟ به نظر میرسه هر روز یک درمان جدید برای جوش  پیدا میشه؛ درمان هایی با نسخه پزشک و درمان هایی طبیعی و بدون نسخه پزشک. اگه برای درمان جوش صورت دنبال درمان با مواد طبیعی هستید، چای سبز میتونه همون چیزی باشه که دنبالش می گردید. محققان متوجه شدن مصرف یا استفاده موضعی از چای سبز روی پوست، باعث بهبود ضایعات، قرمزی و تحریک پوستی ناشی از جوش و آکنه میشه.

چای سبز چگونه به بهبود جوش کمک می کنه؟

موادی به نام کاتچین در چای سبز وجود داره. این ترکیبات گیاهی (پلی فنول ها) دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و آنتی بیوتیکی هستن؛ همچنین با رادیکال های آزاد مبارزه می کنن. چای سبز سرشار از اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) هست و تحقیقات نشان داده این ماده میتونه به بهبود جوش و پوست چرب کمک کنه.
EGCG علاوه بر داشتن خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی، سطح لیپیدها رو کاهش میده و ضد آندروژن هست، همچنین در کاهش ترشح سبوم (روغن) پوست موثر هست. آندروژن ها هورمون هایی هستن، که بدن به طور طبیعی تولید می کنه. سطوح بالای آندروژن یا نوسان این هورمون، غدد چربی رو تحریک می کنه، تا سبوم بیشتری تولید کنن. سبوم اضافی باعث مسدود شدن منافذ پوست میشه و رشد باکتری ها رو افزایش میده و باعث ایجاد جوش و آکنه هورمونی میشه. EGCG به شکستن این چرخه کمک می کنه. برای اطمینان از موثر بودن چای سبز باید از چای سبز ارگانیک و بدون اسانس استفاده کنید. برای خرید چای سبز ایرانی که بدون اسانس و ارگانیک هست به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید.

نحوه استفاده از چای سبز برای درمان جوش

چندین گزینه مختلف برای نحوه استفاده از چای سبز برای بهبود جوش وجود داره. آزمون و خطا کردن روش های متفاوت بهترین راه برای گرفتن نتیجه مطلوب به حساب میاد. این نکته رو همیشه مد نظر داشته باشید، که هیچ دوز و مقدار خاصی برای استفاده از چای سبز روی پوست وجود نداره. همچنین با اینکه شواهد تجربی زیادی برای موثر بودن چای سبز برای درمان جوش وجود داره، اما این موضوع هنوز به صورت علمی به اثبات نرسیده.
• ماسک چای سبز برای درمان جوش
• نوشیدن چای سبز برای درمان جوش
• اسپری چای سبز برای درمان جوش
• محصولات بهداشتی حاوی چای سبز برای درمان جوش

ماسک چای سبز برای درمان جوش

به اندازه 1 یا 2 قاشق غذا خوری برگ چای سبز رو در آب گرم خیس بدید. برگ ها رو از آب بیرون بیارید و با عسل طبیعی یا ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. مواد رو روی نواحی مستعد جوش و آکنه روی پوست صورت بمالید و اجازه بدید، بین 10 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه. ممکنه ترجیح بدید ماسک حالت خمیری داشته باشه، در اینصورت مواد رو داخل هاون بکوبید تا خمیر بشن. راه دیگه برای خمیری کردن ماسک، اضافه کردن مقداری جوش شیرین به مواد هست. توجه داشته باشید که جوش شیرین روغن های طبیعی پوست رو از بین میبره و ممکنه بسیار تحریک کننده باشه. ماسک چای سبز رو 2 بار در هفته استفاده کنید. برای اطلاع از روش تهیه انواع دیگه ماسک چای سبز به قسمت بلاگ سایت مراجعه کنید.

اسپری چای سبز مستقیم روی پوست

برای ساختن اسپری چای سبز ایتدا باید چند قاشق برگ چای سبز رو به روش ایس تی تهیه کنید. در این روش برگ چای حدود 8 ساعت باید داخل آب خنک و داخل یخچال بمونه. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مقاله طرز تهیه ایس تی در بلاگ سایت مراجعه کنید. بعد از آماده شدن، محلول رو به آرامی رو پوست خود اسپری کنید و اجازه بدید 10 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه. بعد به آرامی پوست رو با آب خنک بشورید. به جای اسپری کردن میشه از پنبه هم برای مالیدن چای سبز به پوست استفاده کرد. از این روش 2 بار در هفته استفاده کنید.

محصولات بهداشتی حاوی چای سبز

محصولات بهداشتی بسیاری مثل لوسیون، کرم و سرم در بازار موجودن که حاوی عصاره چای سبز هستن. برای استفاده از این محصولات باید به دنبال محصولی باشید، که بیشترین میزان EGCG رو در خودش داشته باشه. همچنین میشه پودر EGCG رو بخرید و با لوسیون و کرم خود مخلوط کنید.

نوشیدن چای سبز

گرچه نوشیدن چای سبز میتونه به بهبود جوش، همچنین سلامتی کمک کنه؛ اما محققان هنوز تایید نکردن، که چه دوزی از مصرف میتونه موثر تر باشه. 2 تا 3 فنجان در طول روز میتونه مقدار مناسبی برای مصرف چای سبز باشه. حتما از چای سبزی استفاده کنید، که بدون اسانس و بدون مواد قندی باشه.

چای سبز با جلوگیری از ایجاد چربی روی پوست و پاکسازی پوست میتونه از ایجاد جوش جلوگیری کنه، همچنین خاصیت ضد التهابی چای سبز باعث میشه مشکلات پوستی ناشی از جوش صورت بهبود پیدا کنه. روش های مختلفی برای استفاده از چای سبز برای بهبود جوش وجود داره. بهترین راه اینه که همه روش ها رو در بازه زمانی مشخص امتحان کنید و ببینید کدام روش برای شما مفید تر هست. اگه در زمینه استفاده چای سبز برای بهبود جوش تجربه ای دارید لطفا زیر این پست با دیگران به اشتراک بذارید.

خروج از نسخه موبایل