نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

میلک شیک موز و کره بادام زمینی (رژیمی)

لیوان میلک شیک موز و کره بادام زمینی با تزیین شکلات دور لیوان

اگه در طول روز هوس شیرینی کردید، میلک شیک موز و کره بادام زمینی میتونه هوس شما رو با مواد طبیعی و بدون شکر برطرف کنه. درعین حال با خوردن این میلک شیک مدت طولانی ای سیر می مونید و از مصرف شیرینی بیشتر خودداری می کنید. ویتامین ث، آنتی اکسیدان، فیبر و نشاسته موجود در موز باعث افزایش انرژی در بدن میشه. همچنین اسید چرب تک زنجیره و پروتئین موجود در کره بادام زمینی باعث احساس سیری طولانی مدت میشه. وجود این دو ماده در این میلک شیک باعث میشه شما مدت زمان زیادی سیر و پر انرژی باقی بمونید. شیک موز و بادام زمینی اگه بصورت رژیمی تهیه بشه، میان وعده مناسب و مقوی برای بچه ها و همچنین ورزشکارها به حساب میاد.

مواد لازم

فیلم تهیه شیک کره بادام زمینی با موز

طرز تهیه میلک شیک موز و کره بادام زمینی

چون این نوشیدنی رژیمیه داخلش از بستنی استفاده نمی کنیم. به جاش باید موز ها رو بذارید فریزر تا یخ بزنه. موز یخ زده به جای بستنی عمل می کنه و باعث غلظت این شیک میشه. پوست موز رو حتما قبل از قرار دادن در فریزر جدا کنید چون بعد از یخ زدن جدا کردنش خیلی سخت میشه. این میوه برای یخ زدن به 6 تا 8 ساعت زمان احتیاج داره. نصف لیوان شیر همراه با 1 قاشق کره بادام زمینی رژیمی (داخلش شکر، نمک و روغن نداشته باشه) داخل مخلوط کن بریزید. بهتره از کره بادام زمینی ای استفاده کنید که خالص باشه و مواد نگهدارنده نداشته باشه مثلا از بادام زمینی آستانه که نسبت به بقیه بادام ها خوشمزه تر و شیرین تر هست تهیه شده باشه.

موز های یخ زده رو به باقی مواد اضافه کنید تا کامل مخلوط بشن. می تونید این میوه های یخ زده رو با دست تکه تکه کنید. اما این کار ممکنه باعث خرابی مخلوط کن شما بشه. بهتره با چاقو به تکه های ریز تقسیمشون کنید تا راحت با شیر و کره بادام مخلوط بشن. بعد از یکدست شدن مواد چند قطره وانیل اضافه کنید تا نبود بستنی در میلک شیک احساس نشه.

میزان شیرینی این نوشیدنی بستگی به شما داره. اگه دوست دارید میلک شیک رژیمی باقی بمونه، شیرینی موز براش کافیه. اما اگه فکر می کنید به شیرینی بیشتری احتیاج داره، 1 قاشق عسل طبیعی همچنین 1 قاشق شکر قهوه ای بهش اضافه کنید. برای بدست آوردن غلظت بیشتر، 1 لیوان یخ به مواد اضافه کنید. با این کار نوشیدنی خنک تر و غلیظ تر میشه.

بعد از مخلوط شدن همه ی مواد باهم داخل لیوان سرو کنید. برای تزیین شکلات تلخ رنده کنید و چند عدد بادام زمینی روی شیک بذارید. حتی می تونید این میلک شیک رو داخل قالب بریزید و داخل فریز قرار بدید تا به بستنی خوشمزه تبدیل بشه. اگه وگان (وگن) هستید به جای شیر گاو از انواع جایگزین گیاهی مثل شیر بادام و شیر نارگیل استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل