نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

فواید وجود کره بادام زمینی در برنامه غذایی بدن سازان و ورزشکاران

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی به دلیل خوشمزه بودن، ارزان بودن، طبیعی بودن، مغذی بودن و دارای مواد مورد نیاز ورزشکاران بودن؛ یکی از بهترین مواد غذایی برای بدن سازان به حساب میاد. بسیاری از ورزشکار ها فکر می کنن کره بادام زمینی خیلی چرب و چاق کننده هست. بله کالری کره بادام زمینی زیاده؛ اما اگه از این ماده غذایی به مقدار درست در رژیم روزانه ورزشکار وجود داشته باشه، برای عضله سازی، تامین انرژی و تامین پروتئین، همچنین سلامت ورزشکار بسیار مفیده. در ادامه درباره فواید و خواص کره بادام زمینی برای بدن سازان و ورزشکاران به صورت کامل توضیح داده میشه.

1. قدرت سیر کنندگی بالای و مناسب برای افراد داری رژیم غذایی

زمانی که رژیم غذایی می گیرید، به جای تحمل گرسنگی منطقی تره که ماده غذایی مصرف کنید که زمان طولانی تری شما رو سیر نگه داره و از مصرف غذای بیشتر توسط شما جلوگیری کنه.
به این دلیل غذا های با پروتئین و فیبر زیاد مثل کره بادام زمینی ( یا به طور کلی آجیل ها) برای مصرف در زمان رژیم بسیار مناسب هستن. اگه قطعه ای کوچک نانی که از آرد گندم تهیه شده با کره بادام زمینی بخورید، مدت بسیار طولانی تری شما رو سیر نگه میداره، نسبت به اینکه یک تکه بزرگ از نان گندم بخورید.
مطالعه ای در دانشگاه پردو نشان داده، افرادی که هر روز بادام زمینی می خورن، کالری بیشتری از سقف مجاز مصرف کالری روزانه مصرف نمی کنن. خوردن بادام زمینی باعث میشه در این افراد احساس سیری طولانی مدت تر بشه و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری کنه.
علاوه بر این دلایل، اگه در رژیم لاغری شما غذای خوشمزه وجود داشته باشه و از خوردن این غذا لذت ببرید، احتمال اینکه به رژیم غذایی پایبند بمونید بسیار بیشتره.

2. منبع پروتئین مناسب و ارزان برای ساخت و ترمیم عضلات

2 قاشق کره بادام زمینی حدود 7 گرم پروتئین داره. در مقایسه همین مقدار سینه بوقلمون حدود 20 گرم پوتئین داره، ولی با قیمت گران تر.
ورزشکارانی که بین 60 تا 70 کیلوگرم وزن دارن، ممکنه در روز حدود 70 تا 100 گرم پروتئین نیاز داشته باشن. ورزشکارانی که بین 80 تا 90 کیلوگرم وزن دارن، ممکنه حدود 100 تا 150 گرم پروتئین در روز نیاز داشته باشن. آیا برای دریافت این مقدار پروتئین باید یک شیشه کره بادام زمینی در روز بخورید؟
نه، برای تامین مقداری پروتئین از طریق کره بادام زمینی می تونید با مخلوط کردن 2 قاشق کره بادام زمینی با یک لیوان شیر، پروتئین این غذا رو افزایش بدید و به حدود 28 گرم پروتئین برسونید.
شیر به طور همزمان ارزش پروتئین و ارزش غذایی موجود در ساندویچ کره بادام زمینی رو افزایش میده. به این معنا که بادام زمینی مقدار کمی از اسیدهای آمینه ضروری عضلات برای رشد و ترمیم رو داره. اسیدهای آمینه موجود در شیر (و همچنین اسیدهای آمینه موجود در نان ساندویچ) به خوبی آمینو اسیدهای محدود موجود در بادام زمینی رو تکمیل می کنن.

3. دارای فیبر زیاد

فیبر موجود در غذا به احساس سیری کمک می کنه، فیبر به رژیم غذایی کمک می کنه و باعث میشه بدون احساس گرسنگی، کمتر غذا بخورید. فیبر همچنین حرکات منظم روده رو تقویت می کنه و به کاهش مشکلات یبوست کمک می کنه. با لذت بردن از کره بادام زمینی روی نان غلات کامل، می تونید 6 تا 8 گرم فیبر رو مصرف کنید، که به هدف توصیه شده، یعنی 20 تا 35 گرم فیبر در روز کمک می کنه.

4. حاوی چربی های مفید تک و چند غیر اشباع

هنگامی که کره بادام زمینی تجاری مثل جیف می خرید، داخل این کره ها مقداری چربی اشباع شده (چربی مضر) وجود داره. وجود این چربی ها باعث میشه روغن و چربی غیر اشباع از کره جدا نشه و به بالای ظرف نیاد؛ این اتفاق در کره بادام زمینی خانگی میوفته و روغن ( چربی غیر اشباع ) بعد از مدتی روی ظرف میاد و برای مصرف کره باید روغن رو با کره هم زد وگرنه کره سفت میشه.
بهترین کره بادام زمینی برای بدنسازان و ورزشکاران کره بادام زمینی رژیمی و خانگی هست. برای خرید کره بادام زمینی رژیمی خانگی به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید.

5. کمک به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

کافیه یک ساندویچ کره بادام زمینی با عسل طبیعی درست کنید، تا یک غذای مفید برای قلب داشته باشید.
این ساندویچ خوشمزه بسیار مفید تر از همبرگر و مرغ سرخ شده، که مقدار زیادی چربی اشباع شده دارن هست. هرچقدر بیشتر کره بادام زمینی و به طور کلی آجیل بخورید و از غذاهایی مثل همبرگر دوری کنید، قلب سالم تری خواهید داشت.

6. یک منبع مقرون بصرفه برای تامین کالری

اگه ورزشکار هستید و روزانه به 3000 کالری یا بیشتر احتیاج دارید. کره بادام زمینی یک ماده غذایی ارزان و پر کالری به حساب میاد. بخصوص اگه از مکمل های پروتئین گران قیمت یا شیک های مخصوص ورزشکاران با قیمت بالا و سایر غذا های ورزشی تجاری استفاده می کنید.
100 کالری کره بادام زمینی ( حدود 1 قاشق غذاخوری ) قیمت پایین تری نسبت به مواد غذایی مثل ماهی تن یا سینه بوقلمون داره.

طرز تهیه کره بادام زمینی در خانه

7. منبع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مفید برای سلامتی

انواع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی قابل توجه در کره بادام زمینی وجود داره. به عنوان مثال، بادام زمینی حاوی آهن، ویتامین E، منیزیم و رسوراترول هست، که همه مواد مغذی مرتبط با کاهش خطر بیماری قلبی هستن. منیزیم همچنین با کاهش خطر ابتلا به دیابت بزرگسالان مرتبط هست.
کره بادام زمینی مقدار کمی روی، یک ماده معدنی مهم برای درمان و تقویت سیستم ایمنی بدن رو داره. به عنوان یک ورزشکار، شما به همه این مواد مغذی نیاز دارید.

8. توجه: کره بادام زمینی منبع ضعیفی برای تامین کربوهیدرات است

سعی نکنید با یک قاشق کره بادام زمینی زندگی کنید. تغذیه ورزشکار باید حاوی انواع مواد مورد نیاز برای ورزشی که انجام میده باشه.

خروج از نسخه موبایل