نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

ترکیبات چای ماسالا

ادویه چای ماسالا به همراه لیوان، کتری و هاون

چرا ترکیبات چای ماسالا مهمه؟ برای اینکه تاثیری بسیاری روی طعم این نوشیدنی و فوایدش برای سلامتی داره. با شناخت مواد تشکیل دهنده چای ماسالا میشه طعم های متنوعی از این چای تهیه کرد که با سلیقه افراد مختلف هماهنگ باشه. پیشنهاد می کنیم چند بار این نوشیدنی رو درخانه با فرمول چای ماسالا شخصی تهیه کنید و از نوشیدن این چای لذت ببرید. چون انواع چای ماسالای آماده که داخل بازار وجود داره کیفیت مناسبی نداره و طعم خوبی نمیده.

اجزای تشکیل دهنده چای ماسالا

این نوشیدنی از 4 جز تشکیل شده:

  1. آب
  2. شیر
  3. ادویه
  4. چای سیاه

مواد لازم برای چای ماسالا

مواد اولیه چای ماسالا به دلیل محبوبیت در نقاط مختلف دنیا و رسپی های مختلف تنوع بالایی داره. اما میشه تعدادی از مواد رو به عنوان رسپی اصلی و هندی این نوشیدنی انتخاب کرد.


ادویه: زنجبیل، دارچین، جوز هندی، فلفل سیاه، رازیانه، میخک، بادیان ستاره ای، هل سبز.
شیر: در هند از شیر گاومیش استفاده میشه اما به عنوان جایگزین میشه از شیر گاو پر چرب استفاده کرد تا بافت نوشیدنی خامه ای و لطیف بشه.
چای: باید نوعی از چای استفاده بشه که طعم وعطر قوی داشته باشه تا طعمش در کنار مقدار زیادی ادویه و شیر احساس بشه. در هند از چای آسام و باروتی استفاده میشه. اما به عنوان جایگزین میشه از چای ایرانی استفاده کرد که ارگانیک هست و طعم و عطر قوی ای داره.
شیرین کننده: در هند از شکر و قند فراوان برای شیرین کردن این نوشیدنی استفاده میشه. اما به عنوان جایگزین میشه از عسل طبیعی استفاده کرد. (عسل باید زمانی به چای اضافه بشه که دمای نوشیدنی ولرم باشه وگرنه خواص عسل در دمای بالا از بین میره)

طرز تهیه ادویه چای ماسالا

برای تهیه ادویه ماسالا 3 راه وجود داره:

طرز تهیه پودر ماسالا

مواد لازم برای تهیه پودر ماسالا بسیار ساده هست. شما به یک تابه با کف ضخیم و ترکیب ادویه با اندازه های دلخواه خودتون احتیاج دارید. تابه رو روی شعله گاز بذارید و اجازه بدید کمی داغ بشه. ادویه رو بهش اضافه کنید و با یک قاشق مدادم هم بزنید. مهمه که ادویه ها زیادی حرارت نبینن و طعم تلخ و سوختگی نگیرن. بنابراین به تغییر رنگ مواد دقت کنید. حدود 1 الی 2 دقیقه با حرارت متوسط هم بزنید تا کمی عطر ادویه دربیاد و برشته بشه. اجازه بدید مواد سرد بشه بعد داخل آسیاب بریزید و به پودر ماسالا تبدیلش کنید. پودر ماسالا رو داخل ظرف شیشه ای با درب محکم نگهداری کنید تا عطرش کم نشه. این پودر به مدت 2 هفته داخل یخچال تازه میمونه.

مواد لازم برای تهیه چای ماسالا (مقدار پیشنهادی برای 2 فنجان)

این مواد برای تهیه یک چای ماسالا نرمال مناسبه. شما براساس سلیقه شخصی باید مقدار این مواد اولیه رو کم یا زیاد کنید.

 

خروج از نسخه موبایل