نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی رژیمی با شکلات

کوکی کره بادام زمینی و شکلات با جو دوسر

کوکی کره بادام زمینی و شکلات بسیار خوشمزه هست چون خمیر این شیرینی با کره بادام و موز درست میشه. رژیمی و سالمه چون داخلش از روغن، شکر و تخم مرغ استفاده نمیشه. پختش راحته چون مثل بقیه شیرینی ها نیاز به آرد، شیر و تخم مرغ نداره و سریع آماده میشه. برای صبحانه و میان وعده بسیار مناسبه چون شما رو مدت زیادی سیر نگه میداره.

فیلم تهیه کوکی کره بادام زمینی

مواد لازم:

طرز تهیه کوکی کره بادام زمینی

برای درست کردن خمیر این شیرینی رژیمی اول 2 عدد موز بزرگ رو با چنگال حسابی له کنید تا به شکل پوره در بیاد. دقت کنید موز ها رسیده و شیرین باشن. این کوکی با موز کالی که ته مزه ترش داره خوشمزه نمیشه. بعد از پوره کردن موز 1 فنجان کره بادام بهش اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشه. برای اینکه این شیرینی سالم و از نظر غذایی مفید باشه، حتما از کره بادام زمینی رژیمی و ارگانیک استفاده کنید چون بسیاری از کره های بادام بازاری حاوی افزونی هایی مثل شکر، نمک یا روغن هستن. کره بادام زمینی ای که از بادام زمینی آستانه گرفته شده باشه کیفیت و طعم خوبی داره.

بعد از اینکه خمیر یکدست شد 2 فنجان جو دوسر به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا جو به صورت یکنواخت با مواد مخلوط بشه. چیپس شکلات یا شکلات تکه ای رو هم به مواد اضافه کنید. شما در این مرحله می تونید انواع طعم دهنده ها مثل گردو، فندق، بادام درختی و حتی میوه خشک رو با توجه به سلیقه تون به این شیرینی اضافه کنید. اگه دغدغه سلامتی دارید و نمی خواید شکر مصرف کنید، بهتره از شکلات تلخ با درصد بالا استفاده کنید. اگه احساس می کنید شیرینی این کوکی کمه مقداری عسل طبیعی یا شیره خرما بهش اضافه کنید.

فر رو با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم کنید. با یک قاشق به اندازه 1 کوکی از مواد جدا کنید و با کف دستتون شروع کنید به گرد کردنش. کاغذ روغنی داخل سینی فر بذارید و توپ های قلقلی شده رو با فاصله داخل سینی قرار بدید بعد با 4 انگشت روی توپ ها فشار بدید تا کمی پهن بشن (زیادی پهنشون نکنید تا چسبندگی حفظ بشه و کوکی ها خرد نشن). فر که گرم شد بذارید به مدت 10 دقیقه حرارت ببینن. اگه علاقه دارید کمی سفت و خشک بشن اجازه بدید 5 دقیقه بیشتر داخل فر بمونن.

بچه ها این شیرینی رو خیلی دوست دارن و برای صبحانه و میان وعده شون بسیار مناسب و مقوی هست. همچنین افرادی که وگان (وگن) هستن می تونن با خیال راحت این شیرنی بدون آرد، تخم مرغ و شیر رو درست کنن. اگه این رسپی رو امتحان کردید نتیجه رو با ما در قسمت کامنت به اشتراک بذارید.

خروج از نسخه موبایل