نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

املت ماهی دودی

املت ماهی دودی

املت ماهی دودی یکی از غذا های قدیمی و فراموش شده گیلانی به حساب میاد. برای پختن این غذا زمان کمی احتیاج دارید و این املت خوشمزه با مواد اولیه کم و بسیار راحت آماده میشه. گیلانی ها املت ماهی دودی رو با برنج کته می خورن اما این غذا رو با نان به عنوان صبحانه و شام هم میشه خورد.

مواد لازم برای تهیه املت ماهی دودی

پیاز: 2 عدد بزرگ
سیر: 3 حبه
ماهی سفید دودی: 1 برش
تخم مرغ: 2 عدد
فلفل: به مقدار لازم

مراحل تهیه املت ماهی دودی

مرحله اول

اول با یک چاقو تیز ماهی دودی رو پهن برش بزنید و یک تکه از ماهی جدا کنید، یا می تونید از ماهی دودی برش خورده عطر گیلان که در قسمت فروشگاه سایت موجود هست استفاده کنید.
ماهی رو داخل یک کاسه یا نعلبکی بذارید و روی برنج در حال دم کشیدن بذارید تا بپزه. اگه برنج ندارید و می خواید این غذا رو با نان بخورید ماهی رو روی بخار کتری بذارید تا بپزه. ماهی حدود 20 دقیقه زمان احتیاج داره تا بپزه.

مرحله دوم

پوست پیاز ها رو بکنید و خلالی خرد کنید. پیاز ها رو سرخ کنید تا کاملا طلایی بشن. بعد پوست ماهی دودی پخته شده رو بکنید و استخوان ماهی رو از گوشت جدا کنید. ( ماهی سفید وقتی دودی میشه اکثر استخوان هاش نرم و قابل خوردن میشن، اما تعدای از استخوان های درشت سفت باقی می مونن؛ بنابراین بهتره در پاک کردن گوشت ماهی دودی و در آوردن استخوان های ماهی دقت کنید)
ماهی رو با دست به تکه های کوچک تقسیم کنید و داخل پیاز ها بریزید و تفت بدید. در همین حین سیر های له شده رو بهش اضافه کنید و چند دقیقه تفت بدید.

مرحله سوم

مواد که خوب با هم تفت خوردن تخم مرغ ها رو شکسته و به مواد اضافه کنید. به هیچ وجه به تخم مرغ ها و کلا به این غذا نمک نزنید، چون ماهی دودی شوری زیادی داره و اگه شما به غذا نمک اضافه کنید بیش از اندازه شور میشه.
سفیده های تخم مرغ رو هم بزنید و اجازه بدید با مواد مخلوط بشن. سفیده ها که سفت شدن زرده ها رو هم بزنید تا با مواد مخلوط بشن. بعد از مقداری تفت خوردن و سفت شدن تخم مرغ املت ماهی دودی شما آمادست. این غذا رو می تونید با کته برنج هاشمی یا نان نوش جان کنید.

خروج از نسخه موبایل