نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

طرز تهیه آبغوره و دلال؛ نوشیدنی ساده برای رفع عطش

آبغوره و دلال یکی از نوشیدنی های سنتی در گیلانه، که بهش آبغوره دلال میگن. این نوشیدنی طعم ترش و شوری داره و برای رفع عطش در هوای گرم یکی از بهترین نوشیدنی ها به حساب میاد. طرز تهیه آبغوره دلال بسیار ساده و سریع هست، به همین دلیل به نوشیدنی محبوب مردم گیلان در تابستان تبدیل شده.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی آبغوره و دلال

آبغوره: 1 استکان
آب: 1 استکان
سبزی دلال: یک قاشق غذا خوری
یخ: به تعداد لازم
شکر: 1 قاشق غذا خوری (ریختن شکر کاملا سلیقه ای هست و مردم در گیلان عموما شکر نمیریزن و این نوشیدنی رو با طعم ترش تهیه می کنن)

طرز تهیه نوشیدنی آبغوره و دلال

برای خوشمزه تر شدن این نوشیدنی بهتره از آبغوره تازه استفاده کنید. 1 استکان آبغوره، همراه با 1 قاشق سبزی دلال، 1 استکان آب و یخ رو با هم مخلوط و نوش جان کنید. این نوشیدنی رو به روش های دیگه ای هم میتونید درست کنید؛ مثلا با اضافه کردن یک قاشق غذا خوری شکر، شما یک نوشیدنی با طعم ترش و شیرین، معطر و کمی شور درست می کنید. ریختن یخ در مخلوط کن و تهیه آبغوره دلال به صورت اسموتی هم بسیار جذاب و خوشمزه هست و اسموتی آبغوره و دلال در تابستان به بیشتر خنک شدن شما در زمان نوشیدن کمک می کنه. اگه عاشق طعم ترش هستید، میتونید آب رو حذف کنید و یک لیوان کامل آبغوره رو همراه با سبزی دلال و یخ نوش جان کنید. باید هشدار بدم که تهیه این نوشیدنی با آبغوره و بدون آب ممکنه باعث ترش شدن بیش از اندازه بشه، بنابراین اگه طاقت ترشی زیاد رو ندارید این کار رو انجام ندید.
برای تهیه سبزی دلال خانگی و خوش عطر به قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید.

 

خروج از نسخه موبایل