نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

ماسک صورت چای سیاه برای رفع تیرگی و سفت شدن پوست

ماسک صورت چای سیاه

از زمان سلسله مینگ تا حالا چای سیاه یک عنصر طبیعی و رایج برای مصارف زیبایی به حساب میاد. در چای سیاه تانن ها و آنتی اکسیدان هایی وجود دارن، که با اثرات مضر محیطی و رشد باکتری مبارزه می کنن، همچنین به آبرسانی و تغذیه پوست کمک می کنن. با توجه به وجود مقدار قابل توجهی کافئین در چای سیاه مشخص شده، این چای باعث سفتی و شادابی پوست میشه.
یکی از آیین های باستانی برای افزایش زیبایی این بود که، برگ های چای سیاه رو روی چشم و اطراف چشم قرار میدادن تا از شر پف دور چشم و سیاهی دور چشم خلاص بشن. علاوه بر این یکی از بزرگ ترین مزیت های چای سیاه برای پوست، جذب کردن سبوم (چربی روی پوست) اضافی و کمک به متعادل کردن چربی پوست هست.

ماسک صورت چای سیاه و عسل

مواد لازم برای تهیه ماسک

آب: 3 قاشق غذا خوری
چای سیاه طبیعی: 1 قاشق غذا خوری
عسل خام (عسلی که حرارت ندیده و فیلتر نشده تا تمام خواص مفیدش حفظ بشه): 1 قاشق غذا خوری
آبلیمو: 1 قاشق چای خوری
سرکه سیب: 1 قاشق چای خوری
نکته مهم: اگه آبلیمو تازه و سرکه سیب خانگی ندارید، بهتره این مواد رو حذف کنید و از آبلیمو و سرکه سیب بازاری استفاده نکنید.

نحوه تهیه ماسک چای سیاه

روی برگ های چای آب جوش بریزید و اجازه بدید 2 تا 3 دقیقه دم بکشن. آب رو دور بریزید و تفاله چای رو داخل ظرفی بریزید. اگه برگ ها ریز نیستن، بهتره مقداری در هاون کوبیده بشن تا له و ریز بشن. دقت کنید، برای استفاده از فواید مفید برای سلامتی این چای، حتما باید از چای طبیعی استفاده کنید؛ استفاده از چای با رنگ و اسانس مصنوعی ممکنه به سلامتی شما آسیب بزنه. یکی از مفید ترین و در دسترس ترین گزینه های چای ایرانی لاهیجانه که از قسمت فروشگاه قابل تهیه هست. همچنین برای نتیجه گیری بهتر توصیه میشه، از نوعی چای سیاه استفاده کنید، که از برگ های بالایی بوته چای بدست آمده و تانن بیشتری داره؛ که در این زمینه چای زرین ساچمه ای بهترین گزینه به حساب میاد.


برگ های له شده رو با عسل طبیعی و خام، سرکه سیب و آبلیمو مخلوط کنید. پوست صورت رو با آب ولرم و شوینده مناسب بشورید تا نتیجه بهتری از ماسک بگیرید. با یک قلمو یا نوک انگشت ها ماسک رو روی صورت بمالید و اجازه بدید بین 15 تا 20 دقیقه روی پوست بمونه. برای اینکه عمل لایه برداری بهتر انجام بشه، با حرکات دایره ای نوک انگشت ها رو روی پوست حرکت بدید. بعد از گذشت زمان لازم پوست رو با آب ولرم بشورید و با حوله تمیز خشک کنید.
خروج از نسخه موبایل