نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

چگونه کره بادام زمینی باعث لاغری و چاقی میشه+نحوه مصرف

ترازو وزن کشی

افرادی که به دنبال حفظ وزن سالم و رسیدن به شاخص بدنی توده نرمال هستن، باید رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم داشته باشن. چه وزن شما زیاد باشه و قصد کم کردن وزن داشته باشید، چه وزن شما کم باشه و قصد افزایش وزن داشته باشید، در هر دو حالت برای کاهش و افزایش وزن باید از مواد غذایی مغذی استفاده کنید تا دچار مشکلات سلامتی نشید و روند کاهش و افزایش وزن شما به درستی و با سلامتی انجام بشه. کره بادام زمینی یکی از این مواد مغذی به حساب میاد، که هم در رژیم های غذایی برای کاهش وزن و هم در رژیم های غذایی برای افزایش وزن وجود داره و شما رو برای سریع تر رسید به هدف کمک می کنه.

کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی چگونه باعث لاغری می شود؟

به طور خلاصه 3 عامل باعث میشه مصرف کره بادام زمینی به لاغری کمک کنه.
1. کنترل اشتها
2. تنظیم سطح قند خون
3. کاهش شاخص توده بدنی
یک انتخاب خوب برای گنجاندن ماده غذایی مغذی در رژیم لاغری کره بادام زمینی به حساب میاد.
2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود 8 گرم پروتئین داره. طبق تحقیقات دریافت پروتئین کافی باعث میشه شما احساس رضایت بیشتری بعد از صرف غذا داشته باشید و میل به مصرف غذای های مضر مثل شیرینی در شما کاهش پیدا کنه.
به عبارت ساده تر احساس رضایت بعد از یک وعده غذایی باعث میشه، میل شما برای خوردن غذا هایی مثل چیپس، پفک، پاستیل و بیسکوییت و … کمتر بشه و این به پایبندی شما به رژیم غذای کمک می کنه.
مصرف پروتئین برای حفظ توده عضلانی لازمه. اگه به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، باعث میشه عضله زیادی در طول رژیم غذایی از دست بدید و این باعث پایین آمدن متابولیسم میشه، که در نتیجه سخت تر شدن کاهش وزن رو به همراه داره.
در یک مطالعه، مردانی که اضافه وزن داشتن از یک برنامه کاهش وزن با پروتئین بالا یا با پروتئین طبیعی پیروی کردن. با اینکه هر دو گروه به مقدار مشابهی کاهش وزن داشتن، اما آنهایی که از برنامه پر پروتئین پیروی می کردن حدود یک سوم عضله کمتری از دست دادن.
افزایش پروتئین دریافتی باعث افزایش احساس سیری و کاهش کالری دریافتی در طول روز میشه و از پرخوری جلوگیری می کنه.
در یک مطالعه روی 15 زن مبتلا به چاقی، اضافه کردن 3 قاشق غذاخوری (48 گرم) از این کره به یک صبحانه پر کربوهیدرات بیشتر از یک صبحانه پر کربوهیدرات به تنهایی اشتها رو کاهش داده.
فیبر های موجود در کره بادام زمینی باعث کاهش شاخص توده بدنی (IBM) میشن.
وجود چربی های تک غیراشباع باعث میشن شما برای مدت طولانی تری احساس سیری بکنید و از غذا خوردن زود هنگام اجتناب کنید.
طبق یک مطالعه چند ساله بر روی بیش از 100000 مرد و زن، رژیم غذایی حاوی سطوح بالایی از چربی‌های تک غیراشباع، مثل آنهایی که در آجیل پیدا میشه، ممکنه به کاهش وزن افراد کمک کنه و همچنین از بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های سلامتی جلوگیری کنه.
بعضی غذا ها به خصوص غذا های فرآوری شده و غذا های حاوی نشاسته باعث افزایش قند خون میشن، که این افزایش قند خون باعث دیابت و چاقی میشه. اما کره بادام زمینی با وجود داشتن شیرینی طبیعی شاخص گلیسمی پایینی داره و به حفظ تعادل قند خون کمک می کنه.
خوردن کره بادام ‌زمینی راهی برای مصرف چربی‌ها و همچنین پروتئین و فیبر هست، بدون اینکه سطح قند خون شما رو به ‌طور ناگهانی کاهش یا افزایش بده.

نحوه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

اولین چیزی که برای یک برنامه لاغری خوب لازمه، رعایت یک رژیم غذایی خوب و متعادل در کنار ورزش کردن منظم هست. در صورتی که شما یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم نداشته باشید، اضافه شدن کره بادام زمینی به رژیم غذایی شما تاثیری در لاغری شما نخواهد داشت.
کره بادام زمینی میتونه به عنوان یک صبحانه یا میان وعده مغذی و سیر کننده به شما در حفظ رژیم غذایی که برای لاغری می گیرید کمک کنه.
یکی از بهترین روش های مصرف این کره برای لاغری، خوردن کره بادام در وعده صبحانه هست.
کره بادام زمینی به راحتی با مواد مغذی و سالم دیگه جور میشه و انواع صبحانه خوشمزه رو میشه با مواد مغذی و سالم درست کرد مثل اوتمیل، پنکیک رژیمی با جو دوسر، تست غلات، کوکی کره بادام زمینی و شکلات و بسیاری غذا های دیگه.
برای دیدن صبحانه های مغذی و خوشمزه به مقاله خواص کره بادام زمینی برای صبحانه + 5 رسپی صبحانه سالم با کره بادام زمینی در بلاگ سایت مراجعه کنید.
هر قاشق کره بادام زمینی حدود 90 تا 100 کالری داره. مصرف روزی 1 تا 2 قاشق (16 تا 32 گرم) در وعده صبحانه و میان وعده به شرطی که مجموع کالری دریافتی شما در طول روز کمتر از کالری باشه که سوزوندین، باعث احساس رضایت از وعده غذایی، متعادل ماندن قند خون و احساس سیری میشه، که در نتیجه لاغری رو به همراه داره.

کره بادام زمینی برای چاقی

کره بادام زمینی چگونه باعث چاقی می شود؟

برای افزایش وزن باید غذا های پر کالری بخورید و کالری دریافتی روزانه شما بیشتر کالری سوزانده شده توسط شما در طول روز باشه.
طبیعتا افزایش وزن به طور اصولی و سالم باید با مواد پر کالری که مغذی هستن و ارزش غذایی بالایی دارن انجام بشه.
از طرفی برای افزایش وزن اصولی و سالم فرد باید سعی که حجم توده عضلانی بدن رو بیشتر کنه و بالا ببره تا وزن افزایش پیدا کنه.
به همین دلایل کره بادام زمینی یکی از غذا های پر کالری و مغذی مناسب برای قرار گرفتن در رژیمی غذایی برای چاقی به حساب میاد.
هر یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی معادل (16 گرم) دارای 100 کالری، 4 گرم پروتئین، 8 گرم چربی و 3.5 گرم کربوهیدرات هست. پروتئین و فیبر موجود در کره به بازسازی و رشد ماهیچه های شما کمک می کند.
برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مقاله فواید وجود کره بادام زمینی در برنامه غذایی بدن سازان و ورزشکاران در بلاگ سایت مراجعه کنید.

نحوه مصرف کره بادام زمینی برای چاقی

برای افزایش کالری دریافتی شما می تونید 5 وعده در روز برای هر وعده 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی مصرف کنید تا در مجموع 500 کالری بیشتر در روز دریافت کنید. خوردن کره در میان وعده های کوچک باعث میشه احساس ضعف و گشنگی نکنید.
بعد از تمرین بهترین زمان خوردن میان وعده با کره بادام هست، چون به ساخت عضله کمک می کنه.
برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مقاله 5 ماده غذایی که به عضله سازی کمک می کنن در بلاگ سایت مراجعه کنید.
مصرف وعده غذایی حاوی کره بادام قبل از تمرین باعث ایجاد انرژی کافی برای انجام تمرین میشه و مقدار مناسب کربوهیدرات و کالری لازم رو به بدن شما میرسونه.
شما می تونید کره بادام رو در نوشیدنی مثل میلک شیک موز و کره بادام زمینی (رژیمی) یا حتی در بستنی خوشمزه مثل بستنی رژیمی خوشمزه با بافت خامه ای و نرم بریزید و قبل یا بعد تمرین از این خوراکی های خوشمزه مصرف کنید.

انتخاب بهترین کره بادام زمینی برای لاغری و چاقی

به طور خلاصه بگم کره بادام زمینی ای برای چاقی و لاغری بهترینه که از بادام مرغوب تهیه شده باشه، شکر نداشته باشه، نمک نداشته باشه و مخصوصا مخصوصا چربی های مضر نداشته باشه.
کره بادام زمینی رژیمی و خانگی بهترین گزینه ها برای خرید به حساب میاد.

در مقاله بهترین کره بادام زمینی چه خصوصیاتی دارد به طور کامل توضیح داده شده چه نوع کره ای باید بخرید.
وقتی اقدام به خرید کره بادام زمینی می کنید باید حتما مشخصات محصول رو بخوانید و مطمعن بشید که کره بادام با شکر و چربی های مضر تهیه نشده. حتی می تونید این ماده غذایی رو در خانه تهیه کنید.
برای اطلاع بیشتر به مقاله طرز تهیه کره بادام زمینی در خانه (خوشمزه و مقوی) مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل