نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

خواص روغن زیتون برای پوست + نحوه استفاده

مالیدن روغن زیتون روی پوست

آیا واقعا روغن زیتون خواص مفیدی برای پوست داره؟ در این متن به خواص مفید روغن زیتون برای پوست و مضرات روغن زیتون برای پوست، همچنین بهترین روغن زیتون برای پوست و نحوه استفاده از روغن زیتون روی پوست پرداخته شده.

خواص مفید روغن زیتون برای پوست

آبرسانی عمیق پوست

روغن زیتون با داشتن اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها رطوبت رو در پوست نگه میداره و این عمل باعث آبرسانی، حجیم شدن و صاف شدن پوست میشه، که در نتیجه پوستی درخشان به ارمغان میاره.

کاهش التهاب پوست

این روغن حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین E هست، که به کاهش تحریک پوستی ناشی از جوش و بیماری پسوریازیس کمک می کنه.

لایه برداری پوست

این روغن حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی هست، که ریزش سلول های مرده رو تحریک می کنه و به رشد سلول های جدید کمک می کنه.

کاهش چین و چروک پوست

وجود ویتامین E در این روغن باعث میشه به بهبود چین و چروک های ریز پوست کمک بشه. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن با رادیکال های آزاد مبارزه می کنن و به جلوگیری از پیری پوست کمک می کنن.

کاهش پف و تورم پوست

آنتی اکسیدانی با نام اولئوکانتال در این روغن وجود داره، که ممکنه باعث بهبود التهاب و تورم ناشی از روزاسه یا تورم سینوسی و هرنوع تورم دیگه ای در پوست بشه. روغن زیتون ممکنه باعث کاهش تورم دور چشم بشه.

مرطوب کننده مخصوص پوست خشک و آسیب دیده

روغن زیتون می تونه به از بین بردن خشکی پوست کمک کنه. استفاده از روغن زیتون خالص روی پوست خشک با هیدراته نگه داشتن پوست می تونه به درمان خشکی پوست کمک کنه. برای اطلاع بیشتر از چگونگی تشخیص روغن زیتون خالص به مقاله نحوه تشخیص روغن زیتون اصل در بلاگ سایت مراجعه کنید.

خواص آنتی اکسیدانی

این روغن سرشار از آنتی اکسیدان هست، که می تونه به جلوگیری و التیام آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش کمک کنه. این مواد ممکنه به جلوگیری از ابتلا به سرطان کمک کنه.

خواص ضد باکتریایی و مبارزه با جوش

اگه پوستی مستعد جوش دارید، استفاده از صابون روغن زیتون ممکنه باعث از بین بردن باکتری هایی بشه که جوش رو به وجود میارن و در نتیجه جوش ها درمان بشن یا کاهش پیدا کنن.

مضراتی که ممکنه روغن زیتون برای پوست داشته باشه

در حالی که روغن زیتون ماده ای مفید برای پوست به حساب میاد؛ اما مواردی وجود داره، که این روغن ممکنه برای پوست مضر باشه. اگه پوست حساسی دارید یا از بیماری های پوستی مثل اگزما رنج می برید و پوست چربی دارید، احتمالا روغن زیتون بهترین گزینه برای شما نیست. اگه برای اولین بار میخواید از این روغن روی پوست استفاده کنید، حتما به اندازه یک سکه روی ساعد خود بمالید و اجازه بدید 24 ساعت روی پوست باقی بمونه؛ اگه پوست شما حساسیت و آلرژی داد، نباید از این روغن روی پوست استفاده کنید.

ایجاد اگزما

برخی موارد نشان دادن، که استفاده از روغن زیتون روی پوست نوزادها ممکنه باعث ایجاد اگزما در بزرگسالی بشه. اگه در خانواده سابقه اگزما وجود داشته باشه، امکان ابتلا به اگزما با روغن زیتون بالاتر میره.
ایجاد سوزش و تحریک پوست
هنگام استفاده از این روغن ممکنه پوست دچار سوزش و قرمزی بشه. در این صورت حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ممکنه باعث ایجاد جوش بشه

اگه روغن زیتون رو به صورت مستقیم و خالص روی پوست بمالید، ممکنه باعث ایجاد جوش بشه. این روغن با بستن منافذ پوست ممکنه باعث ایجاد آکنه بشه. اگه پوست مستعد جوش زدن دارید، بهتره از استفاده مستقیم این روغن روی پوست صورت اجتناب کنید و از محصولاتی که حاوی روغن زیتون هستن استفاده کنید.

ممکنه برای پوست های چرب نامناسب باشه

اگه پوست چربی دارید، مالیدن این روغن روی پوست ممکنه احساس چربی بیش از حد و اذیت کننده ای ایجاد کنه.

بهترین روغن زیتون برای پوست

اگه میخواید از تمام فواید روغن زیتون برای پوست بهرمند بشید، باید روغن مناسب تهیه کنید. از روغن زیتون کیفیت های متفاوتی در بازار وجود داره. این روغن کمی به عوامل محیطی حساسه اگه از روغنی استفاده کنید، که به درستی فرآوری و نگهداری نشده، حتی ممکنه به پوست شما آسیب بزنه. انواع بی کیفیت روغن زیتون ممکنه حاوی مواد مضر و شیمیایی باشن که پوست آسیب میرسونه. بهترین روغن زیتون برای پوست روغن زیتون فرابکر و روغن زیتون بکر هست، که از میوه سالم زیتون و با روش پرس سرد و بدون دخالت مواد شیمایی روغن گیری شده. این دو نوع روغن دارای خواص مفید روغن زیتون هستن و برای مصرف خوراکی و استفاده روی پوست مناسب هستن. برای اطلاعات از اینکه چرا این دو نوع بهترین گزینه هستن به مقاله انواع روغن زیتون و کاربرد هر کدام در بلاگ سایت مراجعه کنید.

چگونه از روغن زیتون برای پوست استفاده کنیم


لایه بردار

روغن زیتون رو با نمک دریا یا شکر مخلوط کنید تا یک لایه بردار طبیعی پوست داشته باشد. حدود یک قاشق غذا خوری روغن و نصف قاشق چای خوری نمک یا شکر رو با هم مخلوط کنید، سپس روی صورت خود ماساژ بدید و با آب گرم بشورید. اگه پوست حساسی دارید، بهتره از شکر به جای نمک استفاده کنید. شکر نسبت به نمک ساییندگی کمتری داره؛ اگه پوست خیلی حساسی دارین، شکر قوه ای از شکر سفید نرم تر هست و ساییندگی کمتری داره.

ماسک صورت

با ترکیب روغن زیتون و عسل طبیعی یک ماسک صورت ساده و موثر تهیه کنید. میتواند با زرده تخم مرغ و یک قاشق آرد به همراه 1 یا 2 قاشق روغن زیتون ماسک صورت تهیه کنید؛ اگه خیلی غلیظ شد روغن اضافه کنید تا روان بشه. اجازه بدید ماسک به مدت 20 دقیقه روی صورت بمونه تا پوست مرطوب بشه.

پاک کردن آرایش

روغن زیتون رو به تنهایی یا با چند قطره آب لیمو به پنبه بمالید و آرایش رو باهاش پاک کنید. وجود آبلیمو باعث میشه پوست ضد عفونی بشه و جوش نزنه. اگه به روغن زیتون کمی ژل آلوئه ورا اضافه کنید، باعث بالا رفتن هیدراتاسیون میشه و در نتیجه حین پاک کردن آرایش پوست تحریک شده رو تسکین میده.

درمان جوش

برای بهبود یا تسکین جوش صورت مقداری روغن رو روی نواحی جوش زده بمالید و با آب گرم صورت رو بشورید. برای درمان یا تسکین جوش می تونید از صابون روغن زیتون یا شوینده های حاوی روغن زیتون هم استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل