نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

طرز تهیه چای ماسالا با شیر در خانه

تهیه چای ماسالا

چای ماسالا یک نوشیدنی تند و پر ادویه با بافتی غلیظ و خامه ای هست. اجزای اصلی تشکیل دهنده این نوشیدنی (چای، شیر، زنجبیل، هل و دارچین) هستن. ادویه هایی مثل جوز هندی، میخک، بادیان، فلفل سیاه، رازیانه و خیلی از مواد دیگه در رسپی های مختلف وجود دارن، که با توجه به سلیقه شما میتونه به این نوشیدنی اضافه بشه، که باعث میشه طعم های مختلفی از این چای وجود داشته باشه. برای درست کردن یک چای ماسالا عالی مهمترین نکته آزمون و خطا هست، تا بهترین رسپی مطابق با سلیقه شخصی شما بدست بیاد. برای اینکه سردرگم نشید و فوت و فن های درست کردن چای ماسالا خانگی و درجه 1 رو سریع یاد بگیرید، این متن رو بخوانید.

مواد لازم برای تهیه چای ماسالا

برای اطلاع از جزئیات بیشتر به مقاله ترکیبات چای ماسالا در بلاگ سایت مراجعه کنید.

فیلم طرز تهیه چای ماسالا با شیر در خانه

مرحله اول: تهیه پودر چای ماسالا

برای شروع ادویه ها رو داخل هاون خرد کنید. هر چقدر ریز تر بشن تندی و طعم بیشتری ازشون احساس میشه، پس اگه دوست دارید این نوشیدنی مزه ملایمی داشته باشه خیلی پودرشون نکنید. اگه به طعم قوی و تند علاقه دارید، ادویه ها رو داخل آسیاب بریزید، تا کاملا پودر بشن. داخل شیر جوش یا ظرفی که برای این کار در نظر گرفتید، 2 فنجان آب بریزید تا جوش بیاد. بعد ادویه ها رو بهش اضافه کنید و اجازه بدید به مدت 2 تا 5 دقیقه بجوشن ( به اندازه ای که نصف آب تبخیر بشه) تا طعم و عطر ادویه حسابی در بیاد.

خلاصه: ادویه رو داخل هاون بکوبید و داخل آب جوش به مدت 5 دقیقه بجوشانید.

نکات مهم در مورد پودر و ادویه ماسالا

مرحله دوم: اضافه کردن چای سیاه

چای رو به آب در حال جوشیدن اضافه کنید و اجازه بدید به مدت 2 تا 4 دقیقه با شعله کم حرارت ببینه. بیشتر افراد برای درست کردن چای ماسالا از تی بگ (چای کیسه ای) استفاده می کنن؛ اما ما توصیه می کنیم، برای خوش طعم شدن این نوشیدنی از چای ایرانی لاهیجان استفاده کنید. ما چای ساچمه ای رو برای شبیه سازی طعم قوی چای پیشنهاد می کنیم. چون چای ایرانی داخل شیرجوش مستقیم حرارت میبینه، بنابراین مشکل دیر دم بودن پیدا نمی کنه و طعمش کامل در میاد؛ به همین دلیل بهتره به جای تی بگ استفاده بشه.

خلاصه: 2 قاشق سوپ خوری چای رو داخل آب بریزین تا به مدت 4 دقیقه با شعله کم حرارت ببینه.

نکات مهم در مورد اضافه کردن چای سیاه 

مرحله سوم: اضافه کردن شیر

2 فنجان شیر رو به مواد اضافه کنید. زمانی که شیر شروع به جوشیدن کرد مواظب باشید سر نره و مدام مواد رو با قاشق هم بزنید. شیر باید حدود 3 تا 5 دقیقه بجوشه، تا چای ماسالا آماده بشه. اگه برای شیرین کردن این نوشیدنی قصد دارید از شکر استفاده کنید، در این مرحله 2 قاشق شکر به مواد اضافه کنید.

خلاصه: 2 فنجان شیر به همراه 2 قاشق شکر به مواد اضافه کنید تا به مدت 5 دقیقه حرارت ببینن.

نکات مهم در مورد اضافه کردن شیر

بعد از انجام تمامی مراحل نوشیدنی رو از صافی رد کنید تا آماده نوشیدن بشه.

اگه چای ماسالا رو در خانه با شیر درست کنید، تفاوت کیفیت چای ماسالا خانگی رو با چای ماسالا پودری و آماده و چای ماسالایی که در کافی شاپ ها سرو میشه کاملا حس می کنید. نکات و ریزه کاری هایی که در هر مرحله برای تهیه چای ماسالا در خانه انجام میدید، باعث میشه طعم بسیار بهتر و کیفیت بیشتری نسبت به چای ماسالا پودری داشته باشه. اگه این چای رو در خانه با این رسپی تهیه کردید، لطفا نظرتون رو با ما و دیگران به اشتراک بذارید.

خروج از نسخه موبایل