نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

بهترین چای ایرانی از نظر مردم و فروشنده تخصصی چای

چای کارگاهی

به عنوان فروشگاه اینترنتی که چند سال به صورت تخصصی در حال فروش انواع مختلف چای ایرانی به مردم هست. قصد دارم بازخورد مردم از خرید انواع چای ایرانی و انتخاب بهترین چای ایرانی از نظر مردم رو به شما بگم.
همچنین انتخاب بهترین چای ایرانی از نظر خودم به عنوان فروشنده ای که چند سال با انواع چای به صورت تخصصی آشنا شدم رو با شما به اشتراک بذارم.
اگه با چای ایرانی آشنایی ندارید در صفحه انواع چای ایرانی توضیحات کاملی دادم و در صفحه چای ایرانی لاهیجان قیمت انواع چای همراه با توضیحات وجود داره. در این صفحه فقط به بیان تجربه شخصی خودم و بازخورد مردم بعد از خرید چای ایرانی می پردازم.

بهترین چای ایرانی از نظر مردم

در بین انواع چای مردم 2 نوع چای رو به عنوان بهترین چای ها انتخاب می کنن.
1. چای زرین ساچمه ای
2. چای سرگل
اولویت خریدارها اول چای ساچمه ای و بعد چای سرگل هست. اکثر خریدارها بعد از خرید این دو نوع چای مجددا برای خرید اقدام می کنن. اکثر افرادی که قصد دارن نوشیدن چای خارجی رو کنار بذارن، فقط با نوشیدن این دو نوع چای حاضر به کنار گذاشتن چای خارجی هستن.
اثرا مردم وقتی نوعی از چای رو می پسندن با کلمات کلی مثل خیلی خوب و عالی چای رو توصیف می کنن. اما ما با سوالاتی مثل چه چیز در این چای باعث شد که مورد پسند شما باشه؟ به این دلایل برای مورد پسند قرار گرفتن هر کدام از چای ها از دید مردم رسیدیم.

چای ساچمه ای

• عطر زیاد یکی از عواملی هست که باعث شده این چای مورد استقبال و پسند اکثر خریدارها باشه.
• طعم گس یکی دیگه از فاکتور های خریداران برای علاقمندی به این چای هست. با توجه به تجربه ما، طعم گس یکی از طعم هایی هست که مردم دوست دارن موقع چای نوشیدن حس کنن.
• نداشتن تلخی یکی دیگه از عوامل مورد پسند خریداران هست. به طوری که موقع نوشیدن این چای اینقدر طعم و عطر خوبی حس میشه و تلخی نداره، که نیازی نیست در کنار چای قند، شکلات یا شیرینی خورده بشه و خریداران می تونن از نوشیدن این چای بدون هیچ افزودنی لذت زیادی ببرن.
• طعمی متفاوت و گیرا داره. این چای به دلیل اینکه از غنچه چای تشکیل شده، شدت طعم و عطر بیشتری نسبت به انواع دیگه داره. به این دلیل زمان نوشیدن چای ساچمه ای افراد طعم و عطری قوی احساس می کنن.

چای سرگل

چای سرگل به عطر خوبش معروفه و یکی از فاکتور هایی که باعث رضایت مردم میشه، عطر دلپذیر و زیاد هست.
• طعمی مناسب برای انواع سلیقه ها داره. بیشتر مردم به ما میگن وقتی این چای رو در خانه دم می کنن، اکثر افراد با سلیقه های متفاوت از این چای استقبال می کنن و از نوشیدن چای سرگل لذت می برن. این خصوصیت در چای سرگل به دلیل وجود رگه های طعمی متفاوت و هماهنگی بین طعم ها هست. مثل داشتن کمی ته مزه کاراملی، کمی طعم مرکبات و کمی طعم گُلی که انواع دیگه چای این تعداد طعم رو با هم ندارن. در انواع دیگه چای اینقدر شدت و ضعف طعم ها زیاد هست که زمان نوشیدن طعم های کمتری احساس میشه.
• نداشتن تلخی یا داشتن تلخی خیلی کم و ملایم یکی دیگه از عوامل مورد پسند مردم در این چای هست.
• زنده شدن نوستالژی ها با نوشیدن این چای. مردم وقتی این چای رو می نوشن به یاد سفرهایی که به گیلان انجام دادن میوفتن و طعم و عطر این چای باعث زنده شده خاطرات خوشی برای خریداران میشه.

بهترین چای از نظر فروشنده تخصصی چای

به عنوان کسی که انواع چای ایرانی رو در شرایط مختلف (چین های مختلف چای در 3 فصل و چای ها که در ارتفاعاتی مثل کوهستانی و دامنه ای و آب و هوای متفاوتی رشد کردن) تست کرده و با خصوصیات چای آشنایی کامل دارم. می خوام بهترین چای ها رو از نظر خودم معرفی کنم.
به نظر خودم در بین انواع چای ایرانی 2 نوع بهترین چای ایرانی هستن. در ادامه دلایل این انتخاب رو توضیح میدم.
1. چای دستی
2. چای کارگاهی تک خاستگاه

چای دستی

• بدون شک اگه چای دستی به درستی فرآوری شده باشه. بیشترین عطر رو بین انواع چای داره. چیزی در حد 2 برابر سرگل، البته این عدد کمی اغراق آمیز هست ولی برای بهتر متوجه شدن شما این عدد رو به کار بردم.
• بیشترین طعم کارملی رو بین تمامی چای ها داره. به طوری که غالب طعم این چای رو طعم کاراملی تشکیل میده و طعم های دیگه موقع نوشیدن کمتر حس میشه.
• ذره ای تلخی نداره حتی اگه زمان طولانی دم بکشه و به راحتی میشه از نوشیدن این چای بدون هیچ افزودنی لذت برد.
• اگه زیادتر از زمان لازم دم بکشه و زمانی زیادی داخل قوری بمونه، خیلی دیر طعم موندگی و طعم بد می گیره.
• نکته مهم در مورد این چای اینه که شرط درست فرآوری شدن چای دستی باید برقرار باشه. انواع چای دستی در طی این چند سال تست کردم که طعم و عطر خیلی ضعیفی داشتن. به طوری که چای قلم بهاره کیفیت بهتری از این چای ها داشت. با اینکه قیمت چای قلم خیلی کمتر از چای دستی هست.

چای کارگاهی تک خاستگاه

چای کارگاهی اگه از برگ های باکیفیتی تهیه بشه طعم و عطر بینظیری داره. این چای عطر خیلی زیاد و خوبی داره. عطر این چای کمی از چای دستی کمتر هست ولی بازهم از اکثر چای ها بیشتر هست.
• زمان نوشیدن چای کارگاهی علاوه بر طعم کاراملی یک طعم و عطر گُلی حس میشه. این باعث متفاوت شدن این چای از باقی چای ها میشه.
• مقدار کمی هم عطر مرکبات در این چای وجود داره که نوشیدنش رو بسیار لذت بخش می کنه.
• تک خاستگاه بودن باعث میشه کیفیت یکسانی داشته باشه.
• متاسفانه این چای هم مثل چای دستی به شرطی که از برگ درجه 1 تشکیل شده باشه و به درستی فرآوری شده باشه، کیفیت بالایی داره. در غیر این صورت ممکنه کیفیت پایینی داشته باشه و مورد پسند قرار نگیره.


در آخر این نکته مهم رو اضافه می کنم که تمامی چای های ایرانی برای اینکه خصوصیات طعمی و عطری خودشون رو به طور کامل زمان نوشیدن به شما نشان بدن باید به درستی دم بکشن. چای ایرانی چون اسانس و رنگ نداره اگه به درستی دم نکشه طعم و عطر مناسبی نخواهد داشت. برای مطالعه دقیق نحوه دم کردن چای ایرانی به بلاگ سایت مراجعه کنید. لطفا اگه چای ایرانی مصرف می کنید، تجربتون رو با ما به اشتراک بذارید.
خروج از نسخه موبایل