نماد سایت فروشگاه اینترنتی عطر گیلان

طرز تهیه پنکیک خانگی برای صبحانه

پنکیک خانگی با موز و عسل

مهمترین نکته برای درست کردن پنکیک خانگی، مخلوط کردن مواد با اندازه های درست و به دست آوردن غلظت مناسب برای مایه این شیرینی هست. پنکیک یک شیرینی ساده و خوشمزه هست که برای صبحانه و میان وعده مناسبه.

فیلم طرز تهیه پنکیک خانگی

این شیرینی به روش های مختلفی درست میشه و ما در این فیلم سعی کردیم بهترین نوع رو به نمایش بذاریم.

مواد لازم برای تهیه پنکیک ساده و پف دار:

مراحل تهیه پنکیک تابه ای

مراحل اول (مخلوط کردن مواد اولیه)

2 پیمانه آرد به همراه 4 قاشق چای خوری بیکینگ پودر داخل ظرف بریزید. یک ظرف دیگه بردارید و داخلش تخم مرغ، وانیل، شیر و کره ذوب شده ای که به دمای محیط رسیده بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست بشه.

مرحله دوم (سرخ کردن در تابه)

مایه به دست آمده رو با آرد مخلوط کنید و به آرامی با قاشق هم بزنید تا یکدست بشه و اجازه بدید 10 دقیقه بمونه تا استراحت کنه.
تابه رو روی حرارت ملایم بذارید تا به گرمای مطلوب برسه. کف تابه رو با مقداری روغن یا کره چرب کنید. مایه رو با قاشق بریزد داخل تابه و صبر کنید یک طرفش طلایی بشه. بعد برگردونید تا طرف دیگه هم طلایی بشه. (اگه دوست دارید پنکیک هاتون بزرگ باشه به جای قاشق از ملاقه استفاده کنید)

مرحله سوم (سرو کردن با شیرین کننده دلخواه)

ترکیبات مختلفی میشه به پنکیک اضافه کرد. ترکیبات معروف شیره افرا، مربا با کره، نوتلا با توت فرنگی و انواع میوه هستن. اما یکی از خوشمزه ترین ترکیب ها موز با عسل طبیعی هست. به صورتی که بین لایه های پنکیک برش های موز و به مقدار دلخواه عسل ریخته میشه.

نکاتی که برای خوشمزه تر شدن پنکیک باید رعایت کنید

مزیت پنکیک ساده خانگی نسبت به باقی شیرینی ها

  1. زمان آماده شدن مایه این شیرینی حدود 10 دقیقه هست.
  2. زمان پخت این شیرینی حدود 10 دقیقه هست. (بستگی به تعدادی داره که میخواید درست کنید، برای 4 نفر معمولا همین مقدار طول می کشه)
  3. میشه مقدار شیرین بودنش رو تنظیم کرد و کم شیرین درستش کرد.
  4. بینهایت طعم مختلف میشه با این شیرینی ترکیب کرد و ازش لذت برد. (با انواع مربا، شیره، عسل، خامه و انواع میوه میشه بهش طعم داد)
  5. بافت نرم و سبکی داره که باعث میشه برای صبحانه و میان وعده ایده آل باشه.
  6. بچه ها این شیرینی رو خیلی دوست دارن.
خروج از نسخه موبایل